دلایل افزایش قیمت مواد شوینده را توضیح دهید

در گفت و گویی، انگیزه بازار با دبیران انجمن مواد شوینده مطرح شد.

دبیر شورای تولیدکنندگان مواد شوینده پودری، لوازم بسته بندی شامل لیبل، کارتن، جعبه و مواد پلاستیکی را حدود 45 درصد افزایش داد و تصریح کرد:

دلایل افزایش قیمت مواد شوینده را توضیح دهید

بر اساس این خبر، جمشید فروزه، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان مواد شوینده پودری در گفتگو با نبض بازار وی گفت: در صنعت شوینده منابع تولید اعم از دستمزد، مواد اولیه، لوازم بسته بندی و توزیع و سایر عوامل متناسب با نرخ های درج شده در بورس کالا و قیمت های جهانی افزایش یافته است.

هیچ کمبودی در توزیع مواد شوینده وجود ندارد

وی در خصوص کمبود برخی مواد شوینده در بازار گفت: هیچ کدام از مواد شوینده در بازار کمبود نداشتند و رصد بازار هفته گذشته نشان داد که کمبودی در بازار وجود ندارد و توزیع به خوبی پیش می رود.

روند تولید تا زمانی که ممکن است ادامه دارد

دبیر انجمن مواد شوینده در پاسخ به این سوال که آیا این سازمان حمایت ها را افزایش داده است؟ قیمت مواد شوینده وی گفت: در صورت عدم توافق با کاهش تولید مواد شوینده مواجه خواهیم شد.

فروزش در پاسخ به این سوال که قیمت تمام شده چند درصد افزایش می یابد قیمت مواد شوینده وی می تواند نظر تولیدکنندگان را جلب کند، گفت: پاسخ به این سوال مستلزم بررسی و ارائه گزارش توسط کارشناسان مربوطه است و پس از بررسی قابل اظهار نظر است.

قیمت جهانی محصولات پتروشیمی افزایش یافته است

وی با اشاره به اینکه بخشی از مواد اولیه تولید شده در صنعت خشکشویی توسط صنایع مادر کشور تامین می شود، خاطرنشان کرد: صنایع مادر بر اساس قانونی که بر اساس آن فعالیت می کنند محصولات خود را با قیمت جهانی منهای 5 درصد به تولیدکنندگان داخلی می فروشند. طبیعتا با افزایش قیمت های جهانی قیمت محصولات آنها افزایش خواهد یافت. بیشتر این محصولات مربوط به صنعت پتروشیمی است که قیمت های جهانی دارند و طبق استانداردهای جهانی تغییر می کنند.

  نرخ روز دلار، یورو، طلا و سکه امروز سه شنبه 4 آبان 1400

فروزش گفت: برای ارائه محصول توسط صنایع مادر در بورس قانونی وجود دارد که توسط مراجع نظارتی تایید شده و بر اساس آن قیمت بورس تعیین می شود.

قیمت محصولات پتروشیمی ۴۳ درصد افزایش یافت

وی افزود: متناسب با تغییرات قیمت های جهانی، قیمت محصولات پتروشیمی مورد استفاده در صنعت خشکشویی از 34 به 43 درصد تغییر کرده است. از نیمه دوم سال 1400 روند تغییرات قیمت کالاها آغاز شد و در سال 1401 با جنگ روسیه و اوکراین تشدید شد.

فروزش در پاسخ به این سوال که چرا برخی فروشگاه ها از جمله سپه با کمبود پودر لباسشویی مواجه هستند، گفت: برخی فروشگاه ها از تولیدکنندگان تخفیف بیشتری می خواهند اما در شرایط تولید امکان ارائه تخفیف وجود ندارد و کمبود مواد شوینده در برخی فروشگاه ها ممکن است. دلیل این امر باشد

دیدگاهتان را بنویسید