درس هایی که از فریب می آموزیم

فرادید| یک منطقه خاکستری بین تقلب ذرات و کلاهبرداری کلی وجود دارد. مثلاً در بازی مونوپولی (روپولی) که نتوانست توجه خود را به حضور در ملک حریف جلب کند یا در بازی سرنخ ها که پنهانی به کارت های حریف نگاه نمی کرد؟ حتی اگر هرگز قصد تقلب نداشته باشیم، کوچکترین هجوم آدرنالین ناشی از عدم پرداخت اجاره یا سبقت گرفتن از دیگران منطقی به نظر می رسد.

به گزارش فراد؛ خیانت می تواند باعث ایجاد برخی آشفتگی های خانوادگی در تعطیلات شود و بازی را مختل کند، اما در بازی های حرفه ای تقلب یک مشکل جدی است. مربیان تیم های ورزشی Counter Strike گاوبازی و استفاده از حشرات را ممنوع کرده اند. وقتی بازیکنان برتر می توانند میلیون ها دلار درآمد داشته باشند، هر کلاهبرداری به طور جدی دنبال می شود. در دنیای حرفه های پوکر و بریج اخیرا مواردی از کلاهبرداری کشف شده است.

علی‌رغم تلاش‌هایی که در بازی‌های حرفه‌ای و آماتور برای جلوگیری از تقلب انجام می‌شود، هنوز تقلب بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم. با کمال تعجب، تقلب نیز جنبه مثبتی دارد.

Whyville که در سال 1999 به عنوان یک بازی آموزشی برای کودکان بالای 8 سال تاسیس شد، ممکن است مکانی عجیب برای بررسی کلاهبرداری باشد. میا کانسالوو، نویسنده کتاب Ccheat: Gaining an Advantage in Video Games، استاد پژوهش و طراحی بازی در دانشگاه کنکوردیا در مونترال، کانادا، گفت: “شواهد در همه جا وجود دارد.” بازیکنان در ازای Clam (پول مجازی مورد استفاده در دنیای Voyeur) پازل های علوم و ریاضی را حل می کنند.

واحد پول بازی برای ارتقای آواتارها مانند ویژگی های فعلی، مدل مو یا دارایی ها استفاده می شود و بازیکنان می توانند این ویژگی ها را خودشان طراحی کنند و در موقعیت های معاملاتی به هر قیمتی که دوست دارند بفروشند. این بازی به دلیل استفاده نوآورانه از ارزهای مجازی و جذابیت آن برای مخاطبان جوان تر، به ویژه زنان در علوم و ریاضیات مورد ستایش قرار گرفته است (ویروسی به نام Whypox زمانی در شخصیت های آواتار ظاهر شد و برای متوقف کردن آن نیاز به تلاش زیادی از سوی بازیکنان داشت).

کنسول گفت: “وقتی در مورد این بازی برای دختران نوجوان شنیدم، از توسعه دهندگان پرسیدم “خب، پس احتمالاً مشکلی با تقلب ندارید.” او دلیل خوبی برای باور داشت. بیشتر تحقیقات در مورد خیانت در آن زمان بر مردان متمرکز بود، زیرا تصور می شد مردان بیشتر از زنان خیانت می کنند.

  در تاریخ نود دقیقه تصمیمات وزارت صمت برای یک خودروساز خصوصی

توسعه دهندگان Weilville متوجه یک نکته عجیب شدند: در این بازی 68 درصد از کاربران را دختران بین 8 تا 13 سال تشکیل می دادند، اما تقلب های زیادی در بازی وجود داشت. در این بازی نیز مانند بسیاری از بازی های دیگر، کدهای تقلب و راهنمای گام به گام وجود داشت. یاسمین کفای، استاد علوم در دانشگاه پنسیلوانیا، و دبورا فیلدز از دانشگاه ایالتی یوتا دریافتند که بازیکنان حساب‌های یکدیگر را هک کرده و حساب‌های ثانویه ایجاد می‌کنند تا دسترسی غیرقانونی به ارز بازی داشته باشند.

چرا بعضی ها هنگام بازی تقلب می کنند؟کنسول مجذوب نوع دیگری از تقلب در بازی بود، چیزی که به ندرت در جای دیگری دیده بود. برخی از دختران از ویژگی چت برای دستکاری بازار ارز صدف‌ها با طرح ریزی برای افزایش ارزش کالاهای خود استفاده کردند.

گروه‌هایی از دختران علناً اعلام کرده‌اند که یک ترفیع چقدر نادر و مورد توجه است و چقدر مایل به پرداخت هزینه هستند و می‌خواهند سایر بازیکنان را فریب دهند تا برای کالاهایشان پول بیشتری بپردازند. کنسول این را شکلی از “داوری اجتماعی”، نوعی دستکاری بازار می نامد. کنسول نابغه دختران می گوید: “او باهوش است، نه؟” “شما هرگز نمی توانید پیش بینی کنید که در بازی چه اتفاقی خواهد افتاد. همیشه یک اتفاق جدید و جالب در حال رخ دادن است.”

چرا تقلب کردند؟ کنسالو در کتاب خود ایده ای به نام «پایتخت بازی» را توصیف می کند. تجربه داشتن در یک بازی مهر تایید اجتماعی را به همراه دارد که باعث ارتقای شما در جامعه می شود. بازیکنان واجد شرایط می خواهند جایگاه خود را حفظ کنند و خوشحال هستند که واجد شرایط خوانده می شوند.

بازیکنان قوی ممکن است بیشتر از بازیکنان ضعیف نیاز به تقلب داشته باشند. به نظر می رسد ترس از دست دادن چیزی، انگیزه قوی تری برای تقلب نسبت به دنبال سود باشد.

به گفته Consulo: “شما این آگاهی را از عملکرد هوشمند در یک بازی خاص دریافت می کنید … و می توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ایده این است که شما مقداری سرمایه فرهنگی دارید.

شاید دلیل نیاز به فریب بازیکنان با تجربه این باشد که حس شکستی که بازیکن در بازی احساس می کند واقعی است. به سختی می توان دید که چگونه سرمایه شما را در بازی ها از بین می برند، حتی اگر چیزی که از دست می دهید دلارهای انحصاری یا یک فضول باشد.

  آتش سوزی در مرکز خرید لیدوما + جزئیات

چرا بعضی ها هنگام بازی تقلب می کنند؟ممکن است شواهدی از مناطق دیگر برای حمایت از ایده تقلب برای حفظ موقعیت وجود داشته باشد. کری ریچی، محققی در مورد چگونگی بهبود آموزش در دانشگاه گوئلف در انتاریو، کانادا، می‌گوید که اکثر دانش‌آموزان موفق در محوطه دانشگاه تقلب می‌کنند (60 درصد آنها 80 درصد یا بیشتر را کسب می‌کنند). در حالی که خیانت تحصیلی مانند تقلب در بازی نیست، اگر شباهتی وجود داشته باشد این است که بهترین افراد برای حفظ موقعیت خود تحت فشار هستند.

عوامل دیگری نیز در تقلب یا عدم تقلب موثر هستند. به عنوان مثال، هر چه یک بازیکن دوستان فریبنده بیشتری داشته باشد، احتمال تقلب در آینده بیشتر خواهد شد. دو دلیل برای این پیش بینی وجود دارد: تاثیر اجتماعی (زمانی که اعمال دوستانمان رفتار ما را تغییر می دهد) یا سازگاری (جایی که دنبال دوستانی می گردیم که شبیه ما هستند). کنسول افزود: “مردم می گویند خوب، دیگران هم تقلب می کنند، بنابراین من به هر امتیازی که می توانم نیاز دارم.”

بنابراین، آیا کاربران صادق Viville توسط دوستان خود که تقلب می کنند متقاعد شده اند که تقلب کنند؟ یا کسانی که احتمال فریب خوردنشان بیشتر است به دنبال دوستانی مانند آنها هستند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که مورد دوم به واقعیت نزدیک‌تر است زیرا می‌خواهیم با افرادی دوست باشیم که به ما اعتماد دارند. اما کافی و فیلدز اشاره می‌کنند که دستکاری بازار در ویویل مستلزم تعامل اجتماعی زیادی است، بنابراین دوستان ممکن است بر یکدیگر تأثیر گذاشته باشند.

تقلب گروهی می تواند به برخی از بازیکنان اجازه دهد تا رفتار خود را توجیه کنند. بازیکنان وقتی می دانند که دیگران به همان اندازه که آنها از تقلب سود می برند، بیشتر احتمال دارد تقلب کنند.

ده سال بعد، هنگامی که کافه و فیلدز به تحقیقات خود در مورد کلاهبرداری ویل ویل ادامه دادند، دریافتند که (اگرچه میانگین سنی بازیکنان کمی افزایش یافته بود) این مشکل همچنان رایج بود و آشکارا در میان دست اندرکاران بازی بحث می شد. کفای و فیلدز می گویند که این می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد، زیرا بازیکنان جوان را تشویق می کند تا قضاوت های اخلاقی داشته باشند و از آنجا که کلاهبرداری معمولاً یک فعالیت عمومی است، نیاز به مذاکره دارد.

چرا بعضی ها هنگام بازی تقلب می کنند؟با این حال، تقلب نیز پیامدهای منفی خود را دارد. اگرچه برخی از تقلب ها نسبتا بی ضرر هستند، اما فریب خوردن از منطقه ارز بازی (پوسته) می تواند بازیکنان را ناراحت کند. Cafay and Fields دختر 12 ساله ای به نام Zoe را مثال می زنند که پس از فریب خوردن در درآمدش، روز بعد برای اولین بار به خیانت روی آورد. سپس دو هفته بعد بازی را به کلی کنار گذاشت. جادوی یک بازی دیگر برای او از بین رفته بود.

  طرز پخت بادمجان ناردونی; طعم جدید غذاهای سنتی

Caffey and Fields توضیح می دهند که تقلب فعالیتی است که سایر بازیکنان را هدف قرار می دهد، نه طراحی خود بازی. آنها همچنین حدس می زنند که این ممکن است به زورگویی سایبری مرتبط باشد. به گفته آنها، میزان بالای تقلب در بازی نشان دهنده نیاز کودکان به یادگیری عواقب اعمال خود است.

علاوه بر بازی‌های چندنفره، تقلب می‌تواند بازی‌های تک‌نفره را بهبود بخشد و دیگر بازیکنان را آزار ندهد. وقتی تک‌نوازی می‌کنید، فریب روحیه را باز می‌گرداند، استرس را کاهش می‌دهد و نیازهای روانی را برآورده می‌کند.

مشاور دلایل متعددی برای این نظریه دارد. اول، گاهی اوقات بازی ها کامل نیستند. یک اشتباه کوچک می تواند به این معنی باشد که بازیکن گرفتار شده است و این برای کسی خوشایند نیست. به گفته کنسول، دلیل اصلی تقلب اکثر مردم و مقایسه آن با خواندن کتاب است. اگر خواننده قبل از شروع فصل بعدی نیاز به درک کامل فصل جاری داشته باشد، ممکن است علاقه خود را از دست بدهد و کتاب را ترک کند. بسیاری از بازی‌ها طوری طراحی شده‌اند که بازیکن باید یک سطح را کامل کند تا به مرحله بعدی برسد، بنابراین بر خلاف کتاب‌ها، عبور از بخش‌های دشوار آسان نیست.

به گفته Cancello، برخی از بازی ها نیز خسته کننده هستند و ممکن است بازی در نقش خدا و لمس بازی سرگرم کننده تر باشد. بازیکنان می توانند خلاقیت خود را با یافتن راه های جدید بازی و تعیین مرزهای جدید برای بازی با تقلب نشان دهند.

اگر تمام چیزی که در خطر است پول خیالی ما یا غرور ما در به پایان رساندن منصفانه بازی باشد، ممکن است کلاهبرداری چندان بد نباشد. بازیکنانی که در ترفندهای Voyeur که بازار را دستکاری کردند، بدون شک خلاقیت خود را ثابت کرده اند، بنابراین بهتر است امیدوار باشیم که درس دیگری را یاد بگیریم که مرز بین درست و غلط است.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید