خوردن این میوه ها به کاهش وزن سریعتر کمک می کند!

بسیاری از ما هنوز نمی دانیم که خوردن برخی میوه ها می تواند از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کند.

مطالعات نشان می دهد که ماده خاصی به نام آنتوسیانین در برخی میوه ها که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد می تواند از چاقی جلوگیری کند.

در اینجا خاص ترین میوه هایی است که می توان روزانه برای جلوگیری از چاقی مصرف کرد:

فلفل: تعجب نکنید زیرا فلفل نیز جزو میوه ها و البته از سالم ترین هاست که می تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد. ترکیبی به نام کپسایسین موجود در فلفل، چربی های سفید را به چربی های قهوه ای انرژی سوز در بدن تبدیل می کند.

بلوبری: سرشار از آنتوسیانین ها و پلیمرهای فلاونوئیدی است. یک چهارم فنجان از این میوه 10 میلی گرم آنتوسیانین به بدن می رساند. هنوز مشخص نیست که چرا فلاونوئیدها باعث کاهش وزن می شوند، اما محققان می گویند مصرف روزانه این میوه باعث ایجاد احساس سیری و جلوگیری از پرخوری می شود.

گلابی: این میوه همچنین دارای دوز سالم پلیمرهای فلاونوئیدی است و فیبر بالای آن باعث احساس سیری طولانی مدت می شود. درست مانند سیب، گلابی نیز باید پوست کنده خورده شود تا از فواید سلامتی آن بیشترین بهره را ببرید.

سیب: سیب سرشار از فلاونوئیدها و سرشار از فیبر است. مصرف روزانه سیب برای کاهش وزن بسیار مهم است. برای بهره مندی از فواید سیب برای سلامتی، آن را با پوست بخورید، زیرا بیشتر آنتی اکسیدان ها و فیبر این میوه در پوست موجود است. خوردن سیب کنترل قند خون را بهبود می بخشد و در نتیجه کمتر تمایل به غذاهایی دارید که مغذی کمتری دارند.

  گزارش جواد هیابانی از دربی!

توت: این آنالوگ زغال اخته است و به حفظ وزن سالم کمک می کند. توت فرنگی همچنین سرشار از آنتوسیانین است و توصیه می شود روزی یک فنجان از آن را همراه با ماست کم چرب یا بلغور جو دوسر مصرف کنید.

وقتی صحبت از مصرف زیاد میوه ها به میان می آید، به دلیل فروکتوز موجود در آنها نگرانی هایی در مورد اضافه وزن وجود دارد، اما میوه هایی مانند سیب سبز، گلابی، توت ها مانند تمشک، توت فرنگی و زغال اخته بهترین میوه ها برای کاهش وزن هستند در حالی که قند کمتری دارند. آنها بیشتر از سایر میوه ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید