خواص بی نظیر فلفل دلمه ای

آشنایی با انواع فلفل، گیاهی سرشار از ویتامین، شناخت ارزش غذایی فلفل، مصرف فلفل خام، آنتی اکسیدان قوی موجود در این گیاه، مفید برای سلامت اعصاب و عضلات، تقویت سیستم ایمنی کودکان و خواص درمانی فلفل خواندن.

فلفل میوه ای از خانواده بادمجان ها است که دارای فلفل تند، سیب زمینی و میوه نان است که همگی بومی آمریکای مرکزی و جنوبی هستند. فلفل ها یا به صورت فلفل سبز یا فلفل شیرین رشد می کنند. بسته به مدت زمانی که روی گیاه بوده اند، رنگ آنها از سبز، به تدریج به زرد، به نارنجی و در نهایت به قرمز تغییر می کند.

نام علمی فلفل فلفل دلمه ای فلفل دلمه ای فلفل دلمه ای (Capsicum Annuum) است. علاوه بر این، رنگ فلفل نشان می دهد که چقدر رسیده است. هر چه رنگ تیره تر باشد، مواد مغذی بیشتری وجود دارد. فلفل ها را مانند فلفل تند گاهی خشک می کنند و به پودری به نام فلفل قرمز تبدیل می شوند.

ارزش غذایی فلفل دلمه ای

تقریباً 92 درصد فلفل های تازه و خام را آب تشکیل می دهند، علاوه بر این، یک فلفل متوسط ​​(زرد، نارنجی، قرمز) حاوی مواد مغذی زیر است:
عسل: 2 میلی گرم
فیبر: 2 گرم
فولات: 4 میکروگرم
منگنز: 2 میلی گرم
منیزیم: 11 میلی گرم
پتاسیم: 349 میلی گرم
فسفر: 3 گرم
پروتئین: 2 گرم
سلنیوم: 9 میلی گرم
ویتامین B6: 3 میلی گرم
ویتامین C: 341 میلی گرم

ویتامین ها و مواد معدنی

فلفل سفید سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است و مهمتر از همه ویتامین C دارد.

ویتامین C: فلفل متوسط ​​169 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند و آن را به یکی از غنی ترین منابع این ماده مغذی ضروری تبدیل می کند.

ویتامین B6: پیریدوکسین رایج ترین نوع ویتامین B6 است. این ویتامین خانواده ای از مواد مغذی است که برای تشکیل گلبول های قرمز ضروری است.

ویتامین K 1: نوعی ویتامین K که به نام فیلوکینون نیز شناخته می شود. این ویتامین برای لخته شدن خون و سلامت استخوان ها مهم است.

پتاسیم: یک ماده معدنی مهم که اگر به مقدار کافی مصرف شود، سلامت قلب را افزایش می دهد.

اسید فولیک: همچنین به عنوان اسید فولیک، فولاسین یا ویتامین B9 شناخته می شود. فولات کارهای مختلفی در بدن انسان انجام می دهد. مصرف اسید فولیک کافی در دوران بارداری بسیار مهم است.

ویتامین E: یک آنتی اکسیدان قوی که برای سلامت اعصاب و ماهیچه ها ضروری است. بهترین منابع این ویتامین محلول در چربی روغن ها، مغزها، دانه ها و سبزیجات هستند.

ویتامین A: فلفل قرمز سرشار از پروویتامین A (بتا کاروتن) است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.

  آتش سوزی در معبد رضوی

فلفل خام بخورید

متخصصان تغذیه تاکید می کنند فلفل سرشار از ویتامین C است، اما گاهی شنیده ایم که خوردن این گیاه به صورت خام مفید نبوده است، پس باید بدانید که این تصور اشتباهی است. فلفل که غلیظ است به صورت خام مصرف می شود و در واقع این گیاه از «لخته شدن خون» در رگ های خونی جلوگیری می کند و همچنین «اشتها را زیاد می کند».

راین برای پیشگیری از بیماری های قلبی مفید است، تصریح کرد: فلفل به دلیل داشتن ویتامین C برای درمان سرماخوردگی مفید است و از عفونت ها جلوگیری می کند.

این گیاه برای افراد گرم مزاج مضر خواهد بود، گفت: برای این دسته از افراد باعث سردرد و خس خس سینه می شود و برای کبد نیز مضر است. خوردن زیاد فلفل سیاه مضر است و افرادی که ناراحتی معده دارند نباید در خوردن این گیاه زیاده روی کنند.

فلفل

فلفل تند و پیشگیری از سرماخوردگی در کودکان

آهن و اسید فولیک موجود در فلفل برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است همچنین ویتامین A و C موجود در فلفل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی می شود.

مقادیر بالای آهن و اسید فولیک موجود در فلفل برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و کم خونی در نوزادان و کودکان مفید است. مقادیر بالای ویتامین های A و C موجود در فلفل باعث تقویت سیستم ایمنی نوزادان و کودکان شده و از سرماخوردگی پیشگیری می کند. .

از شش ماهگی می توانید از فلفل پخته در رژیم غذایی کودک خود استفاده کنید. سعی کنید بیشتر از فلفل های ارگانیک که آفت کش ندارند استفاده کنید، اما اگر به فلفل های ارگانیک دسترسی ندارید، می توانید فلفل ها را کبابی کرده، پوست بگیرید و به نوزادان و کودکان بدهید.

خواص درمانی فلفل دلمه ای

فلفل سیاه مانند اکثر گیاهان خوراکی یک غذای سالم است. مصرف بیش از حد میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است. علاوه بر این، سایر خواص فلفل دلمه ای عبارتند از:

1 حفظ سلامت چشم

با مصرف فلفل، کاروتنوئیدهای کافی مانند بتاکاروتن و لوتئین دریافت می کنید.

این ترکیبات برای حفظ سلامت چشم و پیشگیری از بیماری های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا ضروری هستند. متخصصان تغذیه دریافته‌اند که فلفل به اندازه هویج حاوی بتاکاروتن است و می‌تواند بینایی را بهبود بخشد.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن برای محافظت از بدن شما در برابر اثرات نامطلوب، مانند دفع باکتری های عفونی، کارهای مهمی انجام می دهد.

برای بهبود سیستم ایمنی بدن خود باید غذاهای غنی از ویتامین C مصرف کنید. فلفل تند سرشار از ویتامین C است و مصرف منظم آن می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند در صورتی که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، فلفل پرتقال را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  اولین ربات زنده دنیا را با قابلیت تکرار بسازید

3. تامین مواد مغذی برای جنین

متخصصان تغذیه به زنان باردار توصیه می کنند که اسید فولیک مصرف کنند، زیرا مواد مغذی مورد نیاز جنین را تامین می کند. برای رشد مناسب میوه می توانید فلفل را بخورید که سرشار از مواد مغذی و البته اسید فولیک است. گفته می شود مصرف فلفل خام یا پخته در دوران بارداری برای زنان باردار موثر است. با این حال، توصیه می شود قبل از تغییر رژیم غذایی در دوران بارداری با یک متخصص مشورت کنید.

4. مفید برای سیستم عصبی

سیستم عصبی برای انجام فعالیت های مختلف پیام هایی را به مغز می فرستد. به همین دلیل است که روانشناسان بر حفظ یک سیستم عصبی سالم تاکید دارند. یک مطالعه اخیر نشان داد که مواد مغذی موجود در فلفل تأثیر مثبتی بر سلامت روان و توانایی‌های شناختی افراد دارد. اما شواهد بیشتری برای کشف اثرات پتاسیم و منیزیم بر بیماری‌های روانی مزمن مانند زوال عقل مورد نیاز است.

5. به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند

عملکرد نامناسب دستگاه گوارش منجر به اسهال، تهوع، استفراغ و سایر اختلالات می شود که بسیار دردناک هستند و بدن را کم آب می کنند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند فلفل کاین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا سرشار از نیاسین است.

نیاسین یا ویتامین B3 برای تقویت سیستم گوارش ضروری است. هضم صحیح غذا به بدن کمک می کند تا مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی را که همیشه مصرف می کنید جذب کند. بنابراین، اگر نمی خواهید مشکلات گوارشی داشته باشید، مقداری فلفل دلمه ای به سالاد خود اضافه کنید.

6. منبع آنتی اکسیدان

فلفل سفید می تواند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کند. بدن شما به آنتی اکسیدان های زیادی نیاز دارد زیرا آنتی اکسیدان ها با سلول های سرطانی و رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از بدن شما در برابر بیماری های مزمن مانند سرطان محافظت می کنند.

اگر آنتی اکسیدان های کافی استفاده نشود، اندام های بدن در اثر استرس اکسیداتیو آسیب می بینند که می تواند کشنده باشد. در حال حاضر متخصصان در حال بررسی خواص آنتی اکسیدانی فلفل در رشد سلول های سرطانی هستند.

7. ضد التهاب

التهاب در بدن در صورت عدم درمان به موقع می تواند منجر به بیماری های خطرناکی شود. متخصصان تغذیه افراد را به خوردن غذاهایی که دارای خواص ضد التهابی هستند تشویق می کنند. یکی از این غذاها فلفل سیاه است. مطالعات نشان می دهد که خوردن فلفل قرمز و پرتقال می تواند به جلوگیری از التهاب مفاصل و ماهیچه ها کمک کند.

  معرفی بازیگران نمایش "شام آخر"

علاوه بر این، مواد مغذی موجود در سبزیجات می تواند عوامل مرتبط با آلرژی فصلی را از بین ببرد. برای به حداقل رساندن واکنش های آلرژیک در رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان می توانید از فلفل قرمز تند استفاده کنید. اما توصیه می شود در صورت ابتلا به التهاب یا آلرژی شدید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و از خوددرمانی خودداری کنید.

8. کمک به کاهش وزن

سبزیجات مختلف می توانند کربوهیدرات هایی را که می خورید به انرژی تبدیل کنند. به این ترتیب کربوهیدرات های بد که عمدتا منجر به چاقی و اضافه وزن می شود، بر بدن شما تأثیری نمی گذارد. خواص فلفل زیاد است، اما کالری کمی دارد و اصلاً چربی ندارد. بنابراین توصیه می شود آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. فلفل سفید یک انتخاب ایده آل برای تغذیه و رنگ آمیزی سالاد شماست.

9. ضد پیری

آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از آسیب احتمالی به سلول ها و بافت های پوست که می تواند منجر به افتادگی، خشکی و آسیب به پوست و همچنین چین و چروک شود، مورد نیاز است. متخصصان زیبایی مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند فلفل را توصیه می کنند.

سبزیجات همچنین منبع ویتامین C هستند و در صورت مصرف منظم این ترکیبات عوامل مرتبط با پیری زودرس را از بین می برند. ویتامین C به عنوان بهترین دوست پوست شناخته می شود زیرا وارد منافذ پوست شده و سلول ها و بافت های مرده را جوان می کند. این فرآیند باعث ایجاد پوستی جوان می شود که دارای لکه های تیره یا چین و چروک زودرس نیست.

10. کمک به سلامت دستگاه تنفسی

مصرف فلفل به هر شکلی می تواند برای سلامت دستگاه تنفسی مفید باشد. مواد مغذی مانند پتاسیم، منگنز، منیزیم و ویتامین C با عواملی که منجر به مشکلات تنفسی مختلف مانند آسم، عفونت‌های ریوی، آمفیزم و … می‌شوند مبارزه می‌کنند اما اگر مشکلات تنفسی شدید دارید، توصیه می‌شود قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید. از فلفل

11. به جریان خون مناسب کمک کنید

جریان خون مناسب به حفظ سلامت قلب کمک می کند. متخصصان تغذیه می گویند یکی از خواص فلفل شیرین این است که از گردش خون مناسب پشتیبانی می کند زیرا سرشار از فسفر است. این ترکیب به تقویت عروق خونی کمک می کند. علاوه بر این، گردش خون مناسب از لخته شدن خون و خطر سکته مغزی یا حمله قلبی جلوگیری می کند.

منبع: سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید