محمدمهدی حیدرپور| بوگاتی ویرون (قاهره) نه تنها خودرویی بسیار گران قیمت است، بلکه بدون شک یکی از سریعترین سوپراسپرتهای جهان است. بوگاتی سابقه طولانی در طراحی خودروهای زیبا و مسابقه ای دارد. این شرکت در سال 1909 توسط اتوره بوگاتی تاسیس شد و اکنون یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن است.
بوگاتی ویرون 2.6 میلیون دلاری برای اولین بار در نمایشگاه ژنو در سال 2016 رونمایی شد. این خودرو در کارخانه بوگاتی در Muelsheim، آلزاس، فرانسه تولید می شود.
بوگاتی ویرون با موتوری که قادر به تولید 1500 اسب بخار قدرت و گشتاور 1180 پوند و حداکثر سرعت 420 کیلومتر در ساعت است، شاید یکی از انبوه ترین خودروهای جهان باشد.
یک تیم 20 نفره مسئول مونتاژ 1800 خودروی شورون در کارخانه بوگاتی هستند. این مجموعه در سال 2005 برای تولید بوگاتی ویرون ساخته شد.
بوگاتی طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را برای شخصی سازی مشتریان شیرون ارائه می دهد. بر این اساس، هر خودروی شورون کاملا منحصر به فرد است. مشتریان می توانند از بین 23 رنگ پوست مختلف، هشت رنگ آلکانترا، 31 رنگ مختلف دوخت، 18 رنگ مختلف کف و 11 رنگ مختلف کمربند ایمنی را انتخاب کنند.

بوگاتی مرکز تولید شورون را استودیو می نامد. ظاهر تمیز و ظریف استودیو بوگاتی بیشتر شبیه یک خانه مد است تا یک کیت ماشین

از لحظه ثبت سفارش تا لحظه تحویل خودرو شیرون به مشتری حدود شش ماه طول می کشد. اکثر قطعات اصلی در جای دیگری تولید می شوند و برای مونتاژ به آتلیه بوگاتی منتقل می شوند.

موتور عظیم 16 سیلندر چهار سیلندر بوگاتی شیرون در مرکز گروه فولکس واگن تولید می شود که به طور خاص برای تولید این موتور ساخته شده است.

فرآیند اتصال به بخش مونوکوکال با انتقال قدامی به عنوان “ازدواج” شناخته می شود. این بخش ها توسط 14 پیچ تیتانیومی به هم متصل می شوند. فلز تیتانیوم برای کاهش وزن انتخاب شده و وزن هر یک از این پیچ ها تنها 34 گرم است

مهندسان بوگاتی از ابزار الکتریکی استفاده می کنند که یک پیچ گوشتی برقی (EC nutrunner) است. این ابزار میزان گشتاور استفاده شده را اندازه گیری می کند و به مهندسان اجازه می دهد تا فشار مناسب را به هر پیچ در هر وسیله نقلیه اعمال کنند.

پشتیبانی مکانیکی بال عقب شورون را می توانید در اینجا مشاهده کنید. پیستون ها به بال اجازه می دهند تا به سمت بالا و پایین حرکت کند تا مقاومت کافی برای کمک به فرمان و ترمز ایجاد کند.

هر قسمت از ماشین جایگاه مخصوص به خود را دارد

آتلیه بوگاتی فاقد ربات اتوماتیک یا تسمه نقاله است و توسط مهندسان آموزش دیده انجام می شود. به جای یادگیری نحوه ساخت خودرو، هر مهندس برای کار در هر 12 ایستگاه مونتاژ در آتلیه بوگاتی آموزش دیده است.

در اینجا می توانید نگاه دقیق تری به سیستم تعلیق جالب بوگاتی ویرون بیندازید

رنگ آمیزی پانل ها فرآیندی بسیار زمان بر است، زیرا هشت لایه رنگ مورد نیاز است که هر کدام با دست اجرا می شود و هر لایه نیاز به سنباده و پرداخت قبل از اعمال رنگ بعدی دارد.

بوگاتی ویرون روی آسانسور نصب شده است تا مهندسان بتوانند زیر کابین کار کنند

درب بوگاتی ویرون تازه رنگ آمیزی شده برای چسباندن به خودرو

حتی بدون نصب پنل های بدنه، شکل نمادین نعل اسب روی رادیاتور جلو نشان می دهد که شما با یک بوگاتی روبرو هستید.

شیشه جلو شیرون آماده اتصال به خودرو می باشد

لاستیک های بوگاتی ویرون واقعا بزرگ هستند. برای درک بهتر اندازه آنها، آیفون X روی لاستیک خودرو قرار می گیرد

دیسک های ترمز کربن سرامیکی بوگاتی شیرون بسیار بزرگ و جالب هستند. آنها باید بتوانند یک ماشین را با حداکثر سرعت 420 کیلومتر در ساعت متوقف کنند

Molsheim از سال 1909 خانه بوگاتی بوده است و Chateau Saint-Jean همچنان یک فضای اداری چشمگیر است.

این دستگاه مکانیزه ترین قسمت کل تاسیسات است که به عنوان کتابخانه قطعات کوچک عمل می کند. هنگامی که یک مهندس به یک قطعه نیاز دارد، این کتابخانه عظیم قفسه های خود را می چرخاند تا پیدا کردن قطعه را آسان تر کند.

هنگامی که چرخ ها نصب می شوند، ماشین با مایع خنک کننده، روغن موتور و مایعات مختلف دیگر پر می شود و همه چیز به مدت 10 دقیقه از نظر نشتی بررسی می شود.

اینجاست که فرمان به پایان می رسد. این بخش مهمی از هایپرکلای Chiron است

در اینجا می توانید تعدادی لوله خنک کننده بوگاتی ویرون را مشاهده کنید. به گفته بوگاتی، قطر لوله های آب با جت آتش برابر است و دبی آن نیز به همان اندازه زیاد است.

فرمان از قبل در جای خود قرار دارد

یکی از آخرین آزمایشاتی که Chiron انجام خواهد داد حرکت بر روی دینامومتر است. با توجه به ظرفیت تولید بسیار بیشتر شورون نسبت به ویرون، بوگاتی مجبور شد کل آزمایش را به روز کند. باید کابلهای برق ضخیمتری نصب میشد و این فرآیند آنقدر انرژی اضافی تولید میکرد که بوگاتی آن را به شهر همسایه مولشیم بازگرداند. این تست ها جنبه های مختلفی از عملکرد خودرو را اندازه گیری می کند. شورون در طول این آزمایش سه ساعته با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت رانندگی خواهد کرد

در اینجا نمای نزدیک از یک دوچرخه بوگاتی شورون را مشاهده می کنید. اندازه دیسک ترمز خیره کننده است

برای اطمینان از آسیب نرسیدن رنگ، در مراحل مختلف تولید از پوشش های محافظ روی بدنه خودرو استفاده می شود.

در اینجا می توانید مجموعه ای از لاستیک های بزرگ بوگاتی ویرون را مشاهده کنید. بوگاتی برای کاهش وزن کلی خودرو در تولید این لاستیک ها با میشلن همکاری کرده است

بوگاتی ویرون نظرسنجی نهایی را دریافت کرد

تونل نور برای انجام یک بررسی کامل شش ساعته برای شناسایی عیوب در بدن استفاده می شود.

محصول نهایی آماده عرضه است
هر بوگاتی ویرون قبل از تحویل به مشتری در دنیای واقعی آزمایش می شود. این خودرو به فرودگاه کولمار فرانسه منتقل شد و بوگاتی اجازه استفاده از مسیر تست شورون را پیدا کرد.
در صورت رضایت راننده تست بوگاتی از عملکرد خودرو، خودرو آماده تحویل به مشتری نهایی خواهد بود.