خطرات مرگبار ورزش در هوای گرم

یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی از ساعت 11 تا 15 به عنوان یکی از خطرناک ترین زمان ها برای ورزش در فصل گرما یاد کرد و گفت: ورزش در دمای بالا می تواند برای ورزشکاران کشنده باشد.

محمود روشنی کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با اشاره به مضرات ورزش در هوای گرم گفت: ورزش و دویدن زیر نور آفتاب به ویژه از ساعت 11 صبح تا 15 برای سلامت ورزشکاران بسیار خطرناک است.

وی افزود: متأسفانه گاهی اوقات در تابستان در پیست شاهد هستیم که برخی از ورزشکاران با تصور بهبود عملکرد سعی در برداشتن بالاتنه و شروع به دویدن دارند در حالی که این مشکل خطرات جبران ناپذیری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

مدیر لیگ قهرمانان و کانون استعدادهای درخشان کرمانشاه ادامه داد: وقتی آفتاب مستقیم به پوست برخورد می کند انسان را به شدت عرق می کند و آب بدنش کم می شود.

سپس غلظت خون در بدن افزایش می یابد، جریان خون کاهش می یابد، قلب می تپد و خسته می شود، تنفس فرد کم عمق می شود، اکسیژن رسانی به ماهیچه ها کاهش می یابد و در نهایت سلامت مغز و سیستم ایمنی بدن آسیب می بیند.

وی یادآور شد: این افراد معمولاً پس از تمرین ساعات پر استرسی را پشت سر می گذارند و از نظر روحی و روانی تحت تأثیر قرار می گیرند، بنابراین با دیگران با پرخاشگری و عصبانیت برخورد می کنند و بقیه روز را ضعیف و ضعیف می کنند و در تمام طول روز آنها را تحت تأثیر قرار می دهند. .

  امید احمدی صفا; در آلمان پناهنده شدی؟!

روشنی افزود: تابش مستقیم نور خورشید به پوست ورزشکاران در نهایت باعث سوختگی پوست، سوزش، خارش، التهاب و سوزش شدید می شود و در نهایت منجر به سرطان پوست می شود.

روشنی با تاکید بر اینکه ورزشکاران از ورزش در ساعات اوج روز پرهیز کنند، افزود: توصیه می شود در صورت نیاز به ورزش در این فصل از لباس های نخی آستین دار، کلاه حاشیه دار و عینک آفتابی استفاده کنند.

وی افزود: این ورزشکاران باید همیشه آب سرد در دسترس داشته باشند و در تمرینات مستمر آن را بنوشند. اکیداً به ورزشکاران توصیه می شود که در این زمان از نوشیدن آب یخ خودداری کنند، زیرا این کار باعث مشکلات گوارشی جدی برای بدن آنها می شود. وقتی بدن در اثر ورزش گرم می شود، نوشیدن آب یخ باعث می شود که به سرعت جذب معده نشود و بر معده سنگینی کند.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران پس از تمرین از مصرف غذاهای سرد مانند بستنی نیز اجتناب کنند، گفت: یکی دیگر از اشتباهات رایج در بین برخی از ورزشکارانی که در هوای گرم تمرین می کنند، گذاشتن تکه یخ یا کمپرس است. روی پیشانی یا سرشان یخ است. که ممکن است آنها را در معرض خطر سکته فوری قرار دهد.

وی ادامه داد: استفاده از کمپرس آب یخ روی پیشانی و سر و به خصوص سر که به بدن فرمان می دهد باعث اختلال در عملکرد بدن می شود، بنابراین این ورزشکاران می توانند به جای استفاده از کمپرس آب یخ از آب ساده به عنوان کمپرس استفاده کنند. برو توی سایه ها.»کردن.

  هواشناسی ایران امروز 15/09/14

روشنی تاکید کرد: ورزشکاران در این فصل از پوشیدن لباس های نایلونی گرم برای تعریق و چربی سوزی خودداری کنند، زیرا مانع از تهویه و اکسیژن رسانی به پوست می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ورزشکاری در حین تمرین متوجه اختلال در عملکرد تنفسی خود شود، به این صورت که رنگ پوست و زیر ناخن ها کبود می شود، نشان دهنده کمبود شدید اکسیژن در بدن وی است، بنابراین باید سریعاً این افراد را به داخل بدن منتقل کرد. سایه. و کمپرس آب سرد، نه آب یخ، روی پیشانی آنها بگذارید.

منبع: سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید