تیک تاک؛ مسئول تولید دوپامین در جهان است

برام مهم نیست| در نهایت، افراد رنگارنگ و تازه وارد دنیای رسانه های اجتماعی را تغییر دادند و سرمایه گذاران زیادی را جذب کردند.

Holias Essay با بیش از 436000 فالوور، یکی از تولیدکنندگان محتوای فعال یا تأثیرگذار تیک تاک است. او با لبخند گسترده ای بر لب گفت: مردم باید بدانند که اقتصاد تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان به سرعت در حال رشد است.

برای هر کاری که می‌خواهید در رسانه‌های اجتماعی انجام دهید، جا دارد، و واقعاً زمان بهتری برای شروع وجود ندارد. این فرصت را نباید از دست داد.»

هولور سال گذشته دانشگاه دولتی هند را ترک کرد و به لس آنجلس نقل مکان کرد تا از این احتمال جلوگیری کند. او اکنون با گروهی از تأثیرگذاران درجه یک دوست می شود و با برندگانی کار می کند که نشان دهنده علاقه او به نوآوری و رفاه عمومی است.

او نسبت به تبلیغات اسپانسر شده بسیار محتاط است زیرا معتقد است مخاطبان تیک تاک در قضاوت و تشخیص محتوای غیر واقعی و بی کیفیت کاملا بی رحم هستند.

الگوریتم ویژه و هوشمند

فیس بوک، توییتر و اینستاگرام محتوای خاص خود را داشتند و کاربران خود را وادار به تولید آن کردند، تیک تاک، اما ترکیبی عجیب از همه آن محتوا است و در عین حال ساختار کاملاً متفاوتی دارد. این روشی است که الگوریتم TickTalk به دنبال آن است.

الگوریتم کلمه ای است که در مورد تیک ها زیاد می شنویم. ساختار پیچیده ای که اغلب شامل قابلیت هایی است که این پلتفرم را فعال می کند. الگوریتم تیک به گونه ای است که تنها در چند ثانیه به کاربران خود اجازه می دهد موضوع را درک کنند، روی آن کلیک کنند، آن را انتقال دهند یا به اشتراک بگذارند و یک بوفه کامل را برای آنها فراهم کند.

به ندرت پیش می آید که تیک تاک کاربران خود را برای مدت طولانی و خسته کننده مشغول نگه دارد و این به دلیل همین الگوریتم درست است. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که تیک تاک محبوب ترین اپلیکیشن دو سال اخیر بوده و بیشترین تعداد دانلود را داشته است.

  اعتصاب عادل فردوسی پور در حمایت از دانشجویان دانشگاه شریف + عکس

این شرکت در اواخر سپتامبر اعلام کرد که Tic Tac Toe بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه در سراسر جهان دارد.

آخرین گزارش که توسط App Annie منتشر شده است، همچنین نشان می دهد که تیک تاک به طور کامل روند و چشم انداز فعلی در رسانه های اجتماعی را تغییر داده است. به طور متوسط، کاربران TickTalk در ایالات متحده و بریتانیا ساعات بیشتری را در TickTalk نسبت به YouTube صرف می کنند.

علاوه بر این، تیک تاک به طور قابل توجهی آنچه را که اقتصاد صنعت محتوا می نامد، افزایش داده است. عرصه ای که در آن گروهی از کارآفرینان، افراد با نفوذ و حتی کلاهبرداران سعی در تغییر بینش، بینش، آگاهی، ارتباطات، موانع، دید و تصمیمات خود برای ثروتمند شدن و ستاره شدن دارند.

این روزها، غول های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، گوگل، اسنپ چت و حتی پینترست در تلاش برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند. طبق گفته Neo Ranch و Influencer Marketing Hub، ارزش این بازار 104 میلیارد دلار است.

در این میان استارتاپ هایی مانند کلاب هاوس نیز به دنبال جایگاه مناسب و قابل قبولی برای خود در این رقابت هستند. از سوی دیگر، تیک تاک با موجی از مسائل سیاسی، تحقیقات دولت فدرال، اپیدمی کووید-19 و دو دستاورد احتمالی اکنون در راه رسیدن به اوج است.

«بلیک چندلی» همان کسی است که در مرکز این فضای فکری قرار دارد و آن را به سمت ایجاد جریانی ارزشمند از درآمد سوق می دهد. او مدیر TickTack Global Business Solutions است و از زمان رشد شرکت در آنجا بوده است.

او در سمت قبلی خود معاون ارشد Global Partnerships در فیس بوک بود و مسئولیت برندسازی آژانس بازاریابی را بر عهده داشت. او با پیوستن به تیک تاک در اوایل سال 2019، کار خود در این شرکت را با 12 سال تجربه کاری خود در فیس بوک مقایسه می کند. با این حال، او معتقد است که ساختار تیک تاک با فیس بوک تفاوت اساسی دارد.

  8 سوال مهم برای انتخاب شغل مناسب

به گفته چندلی، فیس بوک یک تصویر اجتماعی است که بر اساس کاربرانی است که با یکدیگر تعامل دارند و آنها را به یافتن علایق مشترک تشویق می کنند.

او می‌گوید این مدل اصلی کسب‌وکار فیس‌بوک است که در آن از اطلاعات کاربر برای هدف‌گیری تبلیغات شخصی‌شده استفاده می‌کند، که چندان خوشایند نیست و منجر به شکل‌گیری حرکات و اقداماتی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی Top را کنترل کنند. مقررات امنیتی اپل و قوانین GDPR اتحادیه اروپا هستند.

این واقعیت که ارزش بازار فیس بوک طی دو سال گذشته حدود 500 میلیارد دلار رشد کرده است نشان می دهد که وال استریت هنوز نتوانسته ارزش این شرکت را به درستی ارزیابی کند، اما بلیک چندلی، تیک تاک محتوا می داند که هدف اصلی است. ارتباط دادن مصرف کنندگان نیست، بلکه سرگرم کردن آنهاست.

به گفته وی، تیک تک سعی می کند شما را بشناسد و از اطلاعات خود برای شخصی سازی تبلیغاتی که بر اساس علایق افراد دسته بندی می شوند، استفاده کند تا هم ویدیوهای جذاب و هم تبلیغاتی را که کاربران دوست دارند ارائه دهد. چندلی گفت: «این الگوریتم رفتار ما را کنترل می‌کند و گاهی اوقات می‌تواند تبلیغی را نشان دهد که شما هرگز نشان نداده‌اید». در اینجا به خودتان بگویید که این الگوریتم چقدر هوشمندانه است.

درآمد نجومی برندگان و تولیدکنندگان محتوا

توانایی تیک تاک الگوریتم شاید مهمترین نقطه قوت آن برای رقابت با غول های رسانه های اجتماعی باشد. یک موتور تشخیص خودکار که دوپامین (هورمون مسئول تولید لذت) را در هر لحظه تولید می کند.

در سال 2020، تیک تاک یک مرکز مجازی برای شفافیت و پاسخگویی افتتاح کرد تا به افراد کنجکاو توضیح دهد که چگونه در برابر اطلاعات و عملکرد داخلی الگوریتم خود عمل می کند. در واقع، فناوری یادگیری ماشینی رفتار مصرف کننده را تحلیل می کند و علایق آنها را پیش بینی می کند.

نسخه اصلی تیک تاک پلتفرمی به نام Musical.ly بود که با ویدیوهای همگام سازی لب محبوبیت پیدا کرد. با این حال، این پلتفرم پس از خرید توسط شرکت چینی Byte Dance به طرز چشمگیری تغییر کرد. اما همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و حتی آن را افزایش می دهد.

  در بازی با ملوان انزلی با سیدجلال حسینی خداحافظی کنید

به گفته تیک تاک، تعداد شرکت هایی که در این پلتفرم تبلیغ می کنند تا سال 2020 500 درصد افزایش یافته است و این شرکت در حال حاضر با صدها هزار تبلیغ کننده کار می کند. همانطور که بلیک چندلی می گوید، “70 درصد از 500 برند برتر جهان در تیک تاک تبلیغ می کنند.” اکنون آمار ارائه شده توسط وال استریت ژورنال نیز جالب است.

طبق آمار، درآمدهای شرکت خصوصی بایت دنس – شرکت مادر تیک تاک – در سال مالی گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته و سود آن با رشد 93 درصدی به بیش از 19 میلیارد دلار رسیده است.

با این حال، تولیدکنندگان محتوای فعال می توانند ده ها هزار دلار از هر پست پشتیبانی کسب کنند و این برای برندگان بسیار بیشتر خواهد بود.

سیت کین، مدیرعامل اینفلوئنسر ROI، که متخصص در ارزیابی فعالیت رسانه‌های اجتماعی و درآمدزایی پلت‌فرم‌های اجتماعی است، می‌گوید: «به ازای هر ۱ میلیون دلاری که برای بازاریابی یک تأثیرگذار در تیک تاک تو هزینه می‌کنند، فقط ۹۰ روز طول می‌کشد». اول، آنها فروش 7.2 میلیون دلاری را مشاهده می کنند. این رقم 24 درصد بیشتر از رقبای بزرگ TickTack از جمله فیس بوک، توییتر و یوتیوب است.

با این حال، در اینستاگرام، هر برند پس از 1 میلیون دلار هزینه تبلیغات برای افراد با نفوذ، 6.6 میلیون دلار فروش در سه ماهه اول ثبت کرد. شاید به همین دلیل است که آلفابت، شرکت مادر یوتیوب، آوریل گذشته، 100 میلیون دلار کمک مالی به سازندگان محتوای YouTube اعلام کرد تا رقیب جدید خود را شکست دهد.

با این حال، آمار منتشر شده توسط App Annie نشان می دهد که میانگین زمانی که هر کاربر در ماه در یوتیوب می گذراند از ساعت 10 شب در ژانویه 2020 تا ژوئن سال جاری بدون تغییر باقی مانده است. یعنی در حالی که زمان تیک از 15 ساعت در ژانویه 2020 به 24 ساعت در ژوئن امسال افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید