توجه؛ قارچ خام نخورید!

440532 113 خبر مرکزی

مصرف قارچ سفید به عنوان محصولی که در سال های اخیر جایگاه خوبی در بازار خودروی ایران پیدا کرده است با چالش های علمی و آشپزی مواجه است. در این گزارش با کمک کارشناسان به روش مقابله با عفونت ها و سموم قارچ ها پرداختیم.

شاید شنیده باشید که برخی مخالف شستن قارچ هستند. البته نه هر قارچی. قارچ های وحشی نیاز به توجه بیشتری دارند و موضوع این گزارش نیستند، اما به بررسی دکمه های قارچ موجود در بازار می پردازیم.

منابع می گویند که این قارچ حاوی ترکیبات سمی است که معمولا برای انسان مضر است، اما با پختن از بین می رود. این خبر ممکن است بسیاری از علاقه مندان به استفاده از قارچ خام را ناامید کند، به خصوص که ترکیبات جذابی از قارچ در سالاد یافت می شود.

همچنین رضوان کاظمی، مهندس کشاورزی با تجربه و تجربه در زمینه پرورش قارچ گفت: برای تهیه قارچ از بستری با مخلوط کمپوست و کود استفاده می شود که به نوعی آلوده است و شخصاً قارچ های پخته شده را مصرف می کند.

قارچ سفید ساده نسبت به سبزیجات رنگارنگ مانند گوجه فرنگی، فلفل، کدو تنبل، کدو سبز، هویج و لوبیا سبز آنتی اکسیدان بیشتری دارد. روی، ید، مس و پروتئین موجود در آن نیز یکی از منابع ریز مغذی های روزانه است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

پس تکلیف چیست؟ آیا شستن و پختن قارچ را در دستور کار آشپزخانه قرار دهیم؟

قارچ ها یکی از منابع طبیعی سم آگاریتین هستند که طبق مطالعات آزمایشگاهی می تواند با آسیب رساندن به DNA، خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، اما غذاها ترکیبات پیچیده ای دارند و با داروها متفاوت هستند. در حالی که داروها معمولا فقط یک عامل موثر و قدرتمند دارند، غذاها حاوی ترکیبات زیست فعال زیادی هستند.

  پرفروش ترین رمان دختر بروکلین; راز وحشتناک فاش شدن!

به طور خاص، قارچ حاوی ترکیبات زیادی است که می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. یک مطالعه نشان داد که ماده ای در قارچ دکمه سفید وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را با کاهش سطح استروژن در بافت سینه کاهش دهد و مطالعه دیگری نشان داد که عصاره قارچ سفید رشد تومور را در موش های مبتلا به سرطان سینه کاهش می دهد.

بنابراین، به نظر می رسد قارچ ها دارای مواد شیمیایی پیشگیری کننده از سرطان بیشتر از مواد سرطان زا هستند. علاوه بر این، غذاهایی که انتخاب می کنیم اغلب با الگوهای غذایی بزرگتر همراه هستند و ریزمغذی های مختلفی را وارد بدن می کنند.

آیا همیشه باید قارچ بپزیم؟

آگاریتین در گرما تجزیه می شود، به همین دلیل است که پزشکان پختن قارچ را توصیه می کنند. با این حال، آگاریت زمانی تجزیه می شود که قارچ ها خنک شوند و مدتی از چیدن آنها گذشته باشد. بنابراین قارچ‌های خام موجود در سوپرمارکت‌ها یا سالادها فقط بخشی از آگارین قارچ‌های تازه چیده شده را دارند.

نتیجه گیری در مورد قارچ خام

تیمی از محققان سوئیسی تخمین زده اند که مقدار آگاری که از طریق مصرف معمولی قارچ در طول زندگی فرد وارد بدن انسان می شود، به احتمال 1 در 50000، می تواند باعث سرطان شود. بسیار ضعیف است از طرفی مصرف قارچ وارد بدن می شود و مجموعه ای از ترکیبات از سرطان جلوگیری می کند.

لباسشویی چطور؟

دکتر کریمی و مهندس کاظمی بر شستن قارچ تاکید دارند. سازمان قارچ بریتانیا همچنین توصیه می کند قارچ ها را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید یا آنها را سریع بشویید.

  پیام عاشقانه علی زندی به مناسبت تولد متین ستود

مشکل اینجاست که قارچ ها آب را جذب می کنند و هر چه آب بیشتری جذب شود طعم قارچ کمتر می شود. این به این دلیل است که قارچ نه میوه است و نه سبزی، بنابراین پوست دارای لایه محافظی نیست که مانع از جذب آب در بافت قارچی آن شود.

مک گی نگاه دقیق تری به سرویس زندگی نیویورک تایمز انداخت. 252 گرم قارچ را به مدت 5 دقیقه در آب خیس کرد و رطوبت سطح را از بین برد، سپس دوباره وزن کرد. آنها فقط 6 گرم وزن داشتند. پس کمی شستن قارچ ها فرق چندانی نمی کند.

مک گی معتقد است از آنجایی که هر قارچ از حدود 90 درصد آب تشکیل شده است، شستن آنها تفاوت عملی قابل توجهی در پخت و پز ایجاد نمی کند. با این حال، در مورد طعم قارچ، ممکن است مقدار کمی از اسیدهای آمینه خوشمزه را از دست بدهید، اما باید توجه داشت که اسیدهای آمینه تمایلی به حل شدن در آب ندارند و در داخل سلول ها هستند، بنابراین در مواجهه با آنها تجزیه نمی شوند. اب.

موسسه آشپزی فرانسه در نیویورک نیز درباره پخت قارچ های شسته شده توضیح داد: زمانی که قارچ ها در آب می پزند، روغن جذب نمی کنند. هنگامی که جوشاندن متوقف می شود، بافت آنها منقبض می شود و به اندازه قارچ خام متخلخل نیست، بنابراین آنها هنوز روغن را جذب نمی کنند. اما قارچ های شسته نشده و خام از همان ابتدا شروع به جذب روغن می کنند.

فکر می کنم تکلیف شستن، پختن و خوردن قارچ مشخص شده است. بنابراین پس از شستن مختصر آنها، می توانید از این منبع خوب ریزمغذی ها به صورت خام یا پخته لذت ببرید. نتیجه توسط دکتر زینب کریمی متخصص تغذیه و عضو انستیتو تغذیه ایران نیز تایید شد.

  دنا 15 میلیون تن افزایش یافت

منبع: برنا

دیدگاهتان را بنویسید