توجه؛ غذاهای سمی برای افراد 50 ساله

افراد پس از رسیدن به سن 50 سالگی باید بیشتر مراقب قلب خود باشند. این به این دلیل است که نارسایی قلبی علت اصلی بستری شدن در بیمارستان در بزرگسالان بالای 65 سال است.

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، افراد مسن وزن اضافه می کنند. افزایش وزن به دلیل افزایش وزن معمولاً در قسمت میانی بدن تجمع می یابد و یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است.

پزشکان می گویند که سلامت قلب بسیار مهم است و مراقبت از آن کار سختی نیست. مردم باید از خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنند.

افراد باید در سن 50 سالگی از مصرف گوشت های چرب و غذاهای سرخ شده پرهیز کنند. برای داشتن قلب سالم بعد از 50 سالگی، باید مصرف چربی های اشباع شده را کنترل کنید. غذاهای چرب و سرخ شده می توانند سلامت قلب انسان را به طور جدی به خطر بیندازند.

چیپس ها سرشار از نمک هستند. به همین دلیل افراد بسیار خوش طعم و وسوسه انگیزی هستند. افراد نیز پرخوری می کنند و این باعث افزایش وزن آنها می شود.

الکل یکی دیگر از نوشیدنی های وسوسه انگیز است که برای قلب نیز مضر است.

شکر نقش کلیدی در سلامت قلب دارد. نوشابه ها حاوی قند بسیار بالایی هستند که یکی از عوامل خطر ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری های قلبی است. افراد می توانند با انتخاب نوشیدنی های سالم مانند دوغ از این خطر جلوگیری کنند.

مطالعات انجمن قلب آمریکا نشان می دهد افرادی که هر روز نوشیدنی های رژیمی مصرف می کنند، 36 درصد بیشتر در معرض ابتلا به «سندرم متابولیک» و 67 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

  اینترنت اشیا چگونه از سالمندان مراقبت می کند؟

سندرم متابولیک گروهی از عوامل خطر است که شامل چربی کمر، چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت، تری گلیسیرید بالا و چربی خون پایین است که همزمان بروز می‌کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت را افزایش می‌دهند.

شیرینی مصنوعی نوشیدنی های رژیمی کم کالری، اندازه گیری تراکم کالری را برای بدن دشوار می کند و همچنین اشتها را افزایش می دهد. این منجر به عدم تحمل گلوکز می شود و افراد تمایل زیادی به خوردن غذاهای شیرین و پر انرژی دارند. یکی دیگر از راه‌های مراقبت از سلامت قلب، نوشیدن آب اغلب در طول روز است.

دیدگاهتان را بنویسید