تحول در روابط عمومی در دستور کار / باید به تصاویر رسانه ای و برندسازی توجه بیشتری داشته باشید

ابراهیم بسیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در اولین جلسه شورای ارتباطات شستا با حضور قائم مقام مدیرعامل هلدینگ شستا، مدیر روابط عمومی شستا و مدیران روابط عمومی هلدینگ های مرتبط حضور یافت. وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در سازمان ها گفت: قبل از هر رویداد و برنامه ای، رسانه ها در تجسم و قصه گویی پیشرو هستند، بنابراین مدیران عامل و مدیران روابط عمومی باید به یک درک مشترک برسند تا این تصاویر بتوانند یک نقش در ارائه گزارش های دقیق و موثر. “

وی با اشاره به لزوم بیان نتایج مثبت و ارائه هلدینگ شستا و زیرمجموعه ها از طریق روابط عمومی خاطرنشان کرد: برای رشد و ارتقای عملکرد نیازمند مدیرانی با اراده قوی هستیم و آن دسته از افراد با اراده قوی و متعهد، تکلیف خود را می دانند. . اگر کار خود را به درستی انجام دهیم، قطعاً نتایج اقدامات ما مثبت و دلگرم کننده خواهد بود.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه باید به تصویرسازی و برندسازی رسانه ای توجه شود گفت: برای ارائه برند شستا باید به حرکت با تلاش، مجاهدت، امید و اخلاص در همه زمان ها و کردارها توجه شود. اهمیت روابط عمومی در نگاه به فرصت ها و نادیده گرفتن آنها می تواند باعث کاهش فرصت ها و افزایش تهدیدها شود. شستا می تواند به یک سطح کارکردی در اقتصاد کلان کشور تبدیل شود و این وظیفه روابط عمومی است که با ارائه صادقانه این نقش، جایگاه واقعی شستا را در اقتصاد کشور نشان دهد.

وی در تشریح نقش شستا در کشور گفت: شستا را باید در سه جایگاه حاکمیت، ماموریت و نقش حمایتی دید. در سطح حاکمیت باید در سطح ملی تلاش کرد تا جایگاه لازم برای همراهی و حمایت از حاکمیت را بیابد و برای ایفای این نقش مهم آماده شود. در سطح ماموریت، واضح است که ما یک ابر بنگاه اقتصادی هستیم که باید شرکت ها را اداره کنیم و برای بهبود اقتصاد برنامه ریزی کنیم. همچنین در سطح حمایت، حفظ دارایی ها و تامین مالی بیشتر بازنشستگان و بازنشستگان وظیفه ماست.

  طرز پخت شامی کباب; غذاهای محبوب ایرانی

بسیان تصریح کرد: رسانه های تخصصی و راهبردی باید شستا را بررسی و تحلیل کنند و بگویند چرا و چه چیزی در برابر افکار عمومی و نخبگان وجود دارد. تعامل با رسانه ها برای ارائه حقایق بر اساس حقیقت وظیفه روابط عمومی است.

وی چابکی را از ویژگی های مهم روابط عمومی ها می داند و افزود: روابط عمومی ها باید بر اساس گذشته و آینده تنظیم شود. امروزه در حوزه اقتصادی و اجتماعی سرعت حوادث به حدی است که رسانه ها در پوشش و انتشار اخبار عقب مانده اند. اشراف روابط عمومی باید در هنگام انتشار اخبار و گزارش ها، حکمرانی مناسب را در نظر بگیرند.

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم حرکت به سمت تعالی در روابط عمومی گفت: در برنامه ریزی راهبردی باید روابط عمومی مورد نظر در شستا ترسیم و مدیریت شود. ما معتقدیم روابط عمومی فعال باید هم نقش مثبت و هم نقش منفی داشته باشد و لازم نیست در انتقال اخبار و رویدادها افراط کرد، اصل اطلاعات مبتنی بر حقیقت است.

وی شستا را سیاست زده خواند و گفت: شستا یک مجموعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و باید از سیاست زدگی خارج شود. امام خمینی (ره) فرمودند: حیات یک ملت به خاطر کار و تلاش است و این ما را متقاعد می کند که به اصل برگردیم. امروزه فضای کاری مزارع و زیرمجموعه های شستا نیاز به کاربرد فرهنگی دارد و این موضوع نیازمند بررسی و کاوش است و برنامه های لازم در قالب سند راهبردی هر چه سریعتر تدوین و تدوین و اجرا شود.

  پرداخت جدید یارانه لغو شد!

بسیان با اشاره به لزوم بهبود و تغییر روابط عمومی هلدینگ ها و شرکت های تابعه شستا به مدیران روابط عمومی مراجعه کرد و گفت: مدیران روابط عمومی باید از مهارت های علمی و حرفه ای بالایی برخوردار باشند. از فرم جلسات مشاوره استفاده کنید. تشکیل و برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای تخصص های فردی در قالب برنامه های مستمر ضروری است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار سید محمد مهدی مقدسی مدیر روابط عمومی شستا گزارشی از وضعیت فعلی روابط عمومی شستا و آسیب شناسی آن ارائه و راهکارهایی برای بهبود این وضعیت ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید