تبلیغات خوشمزه با طعم های تقلبی!

422481 151 خبر مرکزی

مریم طالشی| تخفیف ها دقیقا در ورودی فروشگاه انجام می شود. آنها همین کار را در اکثر فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت ها انجام می دهند. برای ترغیب مشتری به خرید، ابتدا باید تخفیف داده شود. همچنین 6 بسته نوشابه وجود دارد.

نوشیدنی های خانوادگی که نسبت به نوشیدنی های مجردی هم ارزان تر هستند و در صورت تخفیف، سبک به سبک هستند. اصولا وقتی یک نوشیدنی خانوادگی با این قیمت وجود دارد، آیا کسی برای خرید نوشیدنی پول زیادی خرج می کند؟!

تنها چیزی که در تلویزیون تبلیغ می شود همین نوشیدنی های خانوادگی است که روی میزهای رنگارنگ و لعاب چیده شده و به قول خودشان صفای مهمانی ها و جشن ها و لحظات شادی را برای شما به ارمغان می آورد. اصلا می شود بدون نوشابه مهمانی داشت؟! میگی چرا که نه؟

فقط به اطراف نگاه کنید و به خانواده هایی که می شناسید توجه کنید. آیا تا به حال جایی بوده اید و برای شام یا ناهار نوشیدنی همراه با غذا گذاشته اید؟ البته نوشیدنی را سر دوغ می گذارند تا مهمان حق انتخاب داشته باشد، اما مشکل این است که تا زمانی که نوشیدنی هست، هیچکس سراغ دوغ بیچاره نمی رود.

اگر مهمان ها سالم هستند، به هر حال باید نوشیدنی باشد، زیرا ممکن است یکی از این وسط نوشیدنی می خواست و اگر کسی آن را نمی خواست، باید دوباره نوشیدنی باشد، زیرا بدون نوشیدنی نمی توانید و به نظر می رسد میز گم شده باشد

این یک نوع پای ثابت در مهمانی ها است و بدون آن میز تمیز نیست. غذای بیرون که معروف است بدون نوشابه وارد حلق انسان نمی شود و در هر صورت گاهی این حرف ها اشکالی ندارد. بعد هم که اعلام می شود سرانه مصرف نوشابه 4 برابر متوسط ​​جهانی است، همه تعجب می کنیم و شایع می کنیم که پدران ما مشروب نمی خورند، اما آمار چیز دیگری می گوید.

  زن مسن قربانی فرار مرگبار با سرقت شد!

طبق آخرین آمار، هر ایرانی به طور متوسط ​​سالانه ۴۲ لیتر نوشابه می‌نوشد [گازدار]بخورید و البته این آمار در همان عدد 42 لیتر تا سال ها ثابت می ماند و خدا را شکر که یکی از هنجارهای ما چندین سال ثابت می ماند.

جدای از شوخی، با وجود همه مضراتی که بارها گفته شده و همه می دانیم که چرا نوشابه و سایر مواد غذایی مضر هنوز در سبد خانواده به وفور یافت می شود، حتی تخفیف های وسوسه انگیزی می دهند و تبلیغات چشم نوازی می سازند و در شبکه ملی پخش می کنند. رسانه ها.

بیایید مثال دیگری بزنیم. همان روغنی که همه می دانیم اساسا مضر است و هر چه کمتر مصرف شود بهتر است. با این حال یک تبلیغ تلویزیونی بسیار اغراق آمیز جوانی را به ما نشان می دهد که مثلاً سنش خیلی بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد و راز جوانی اش این است که کمی روغن بخورد.

این بدان معناست که با خوردن روغن جوان می‌مانید و کیفیت زندگی‌تان بهبود می‌یابد. روغن ها در به دست آوردن دل مشتری در تبلیغات با یکدیگر رقابت می کنند. هر یک از آنها ادعا می کنند که از دیگری بهتر هستند و خواص بیشتری دارند. این وسط هیچکس نمی گوید که اگرچه روغن مضر است و باید کمتر از آن استفاده کنید، اما پیشنهاد می کنیم مقداری روغن در سبد خرید خود داشته باشید.

همه بر مصرف بیشتر تاکید دارند. بیشتر مصرف کنید و بیشتر بخرید. زمانی بدتر می شود که تبلیغات مستقیماً متوجه کودکان شود. اگر توجه کرده باشید، اکثر تبلیغات تنقلاتی مانند چیپس و پفک و آب میوه های غیرطبیعی که همگی ادعا می کنند طبیعی هستند، در مواقعی پخش می شود که احتمالاً کودکان در حال تماشای تلویزیون هستند.

در فروشگاه ها انواع این آب میوه ها با طرح های کودکانه تزئین می شوند تا توجه کودکان و والدین آنها را به خود جلب کنند.

  ویدئو/ توهین زشت گرشا رضایی به هوادارش در وسط کنسرت

«تبلیغات عمدتاً برای تشویق مشتری به خرید بیشتر است. البته در ساخت تیزرهای تبلیغاتی باید به علایق مردم توجه شود و نباید با دروغ حقیقت را تحریف کرد. مثلاً ادعای مفید بودن سودا یا روغن برای بدن دروغ است.

اگر غذایی تبلیغ می شود به این معنی نیست که ماده مفیدی برای بدن است. به هر حال تولیدکننده برای تبلیغ محصول خود هزینه می کند، اما باید اصول و وجدان حرفه ای را نیز در نظر گرفت.» این را محمد صالحی کارشناس تبلیغات می گوید و ادامه می دهد:

تولیدکنندگان باید در نظر داشته باشند که هنگام تبلیغ محصول خود، اصل اعتمادسازی را در نظر داشته باشند و حتی اگر سازنده تیزر بخواهد موارد غیرواقعی یا اغراق آمیز را برای جذابیت بیشتر در تبلیغات بگنجاند، باید مخالفت کنند، زیرا اثر بد دارد. چنین تبلیغاتی می تواند برای مدت طولانی در ذهن مصرف کنندگان باقی بماند.

مثلاً نگویید همه گروه های سنی و هرکسی که بیماری یا مشکلی دارد می تواند این محصول را مصرف کند، زیرا دروغ است. همه می دانند که برخی از غذاها برای بیمارانی مانند دیابتی ها و افراد مبتلا به فشار خون مناسب نیست و دروغ گفتن فقط اعتماد به سازنده را از بین می برد.

صداقت مهمترین چیز است و اگر در تبلیغات بگویید که مثلا این محصول برای دیابتی ها و خانم های باردار توصیه نمی شود قطعا تبلیغات موثرتری خواهید داشت چون با مردم صادق بوده اید. در کودکان این حساسیت باید بسیار زیاد باشد.

اینکه در تبلیغات ادعا کنیم تنقلات می توانند جایگزین مناسبی برای مواد غذایی اولیه و داشتن انواع ویتامین ها و رفع تمام نیازهای بدن کودک باشند، دروغی بزرگ است. من از این قبیل تبلیغات زیاد دیده ام و حیف است که چنین دروغ هایی به مردم گفته شود.

  اجرای طرح پاییزه خدمات پس از فروش بهمن موتور

حالا وقتی تنقلات بی مصرف و مضر را تبلیغ می کنیم یک چیز است و دروغ یک چیز دیگر که بسیار غیرحرفه ای و غیراخلاقی است. «در این مورد باید توجه داشت که این غذا نمی تواند جایگزین غذای اصلی شود که متأسفانه گاهی با عکس آن مواجه می شویم.

این کارشناس تبلیغات به شکل های دیگری از تبلیغات کارخانه های مواد غذایی در شبکه های اجتماعی اشاره می کند که اغلب توسط سلبریتی ها و به اصطلاح سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام انجام می شود.

«وقتی فرد شناخته شده ای هستید، باید به ویژه مراقب باشید که کارهای تبلیغاتی که انجام می دهید برای همیشه در ذهن مردم بماند. قرارداد تبلیغاتی شما به پایان می رسد و مردم آگهی را فراموش نمی کنند. اتفاقا سازنده هم همین را می خواهد، اما آیا وجدان شما می تواند به ضرری که مردم از مصرف بیشتر این غذاها متحمل می شوند پاسخ دهد؟ «متاسفانه اینجا فقط سود مالی در نظر گرفته می شود و هیچکس به فکر سلامت مردم نیست.

علاوه بر تبلیغات، همانطور که در ابتدای گزارش گفتیم، غذاهای مضر اغلب جزو پیشنهادات ویژه فروشگاه ها هستند و تقریباً می توان گفت که پای ثابت اقلام کاهش یافته است. این بدان معنی است که حتی اگر نمی خواهید خرید کنید، ممکن است قیمت همچنان شما را وسوسه کند.

این اقلام تخفیف دار معمولا در بسته های بزرگ 6 عددی یا بیشتر فروخته می شوند و به نوعی به صورت خرید گروهی به خود می گیرند.

شما معمولا یک نوشابه یا آب میوه صنعتی نمی خرید، اما اگر تخفیف خوبی دریافت کنید، ممکن است همچنان وسوسه شوید. وقتی بیشتر بخرید حتما مصرف می کنید. با خود می گویید یک لیوان نوشابه دیگر تاثیری ندارد و یک لیوان سالی 42 لیتر می شود.

منبع: روزنامه ایران

دیدگاهتان را بنویسید