تاریخچه پمپ بنزین های تک سکویی در تهران چیست؟

مدتی است که غرفه های تک سکویی در سطح شهرها و جاده ها ساخته شده است. هدف از ساخت این نوع جایگاه، تسهیل سوخت رسانی و کاهش هزینه های ساخت بوده است. اما آیا ساخت این غرفه ها با یک سکو درست است؟

همایون صالحی، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور در این خصوص گفت: جایگاه های تک پلت فرم در ایران الزامات و استانداردهای لازم را ندارند. این غرفه ها در کنار پیاده روها و پارک ها ساخته می شوند. احداث این ایستگاه ها در مجاورت مناطق سبز باعث از بین رفتن فضای سبز این مناطق شد.

صالحی ادامه می دهد: حتی میزان امنیت در بحث استند با یک سکو بسیار پایین است، زیرا گزارش های زیادی از برخورد خودروها با این سکوها داشته ایم. به مناطق سبز

وی افزود: در تهران این شارژها با قیمت های مختلفی انجام می شود. این خودروها در واقع هزینه سرویس و حمل و نقل سوخت دارند، اما در نهایت بنزین گرانتر به دست مصرف کننده می رسد.

رئیس اتحادیه جایگاه داران کشور تصریح می کند: ما در مرکز به شدت مخالف ساخت این جایگاه ها هستیم. مشکلات ایمنی که در جایگاه ها رعایت می شود در جایگاه های تک سکوی اصلا رعایت نمی شود. همایون صالحی خاطرنشان می کند: هنوز قوانین و مقرراتی برای این خودروها وجود ندارد و خود خودروها خطرناک هستند. اگر اتفاقی اتفاقی بیفتد، فاجعه ای در شهر رخ می دهد.

وی گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که با جایگاه های تک سکوی و کامیون های سوخت مخالفیم. این شرکت ها به نمایندگی از بخش خصوصی این حوزه را معرفی کرده اند. شرکت هایی که وارد این عرصه شده اند مانند زنجیره های توزیع سوخت کشور (شرکت های برند) درگیر این موضوع هستند.

  فعال سازی رمز دوم از کارت مشتری بانک رفاه بدون مراجعه به شعبه

او هزینه ساخت یک ایستگاه معمولی را با یک ایستگاه تک تکه مقایسه می کند: یک ایستگاه در تهران حدود 60 یا 70 میلیارد تن هزینه دارد. شهرداری با این ایستگاه ها قرارداد بلندمدت بست و بدون هیچ مشکل امنیتی اقدام به پرکردن مخزن و سوله کرد. این موقعیت با این سرمایه اندک با موقعیت هایی رقابت می کند.

وی در پایان گفت: برای زمین پول نمی دهند و اصلا قابل مقایسه نیست. اگر هزینه ساخت یک سکو حدود 300 میلیون باشد، اصلا قابل مقایسه با سکوها نیست.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید