تاخیر در انتشار “هدست واقعیت ترکیبی اپل”؟!

422846 453 خبر مرکزی

اپل در نظر دارد عرضه هدفون های واقعیت افزوده خود را برای چند ماه به تعویق بیاندازد و احتمالاً عرضه اولین محصول جدید بزرگ خود را از زمان عرضه اپل واچ در سال 2015 به تعویق می اندازد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که این هدست – دستگاهی پیشرفته که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ترکیب می کند – قرار بود در کنفرانس جهانی سالانه طراحان اپل در ماه ژوئن رونمایی شود و سپس عرضه شود. اما چالش‌های طراحی مرتبط با گرمای بیش از حد، دوربین‌ها و نرم‌افزارها، پیشرفت را دشوار کرده است.

مشکلات طراحی ممکن است عرضه این محصول را تا پایان سال 2022 یا پس از آن به تعویق بیندازد و محصول نهایی تا سال 2023 آماده عرضه شود.

این کاهش سرعت، نقطه عطفی برای محصولاتی است که به عنوان یکی از گام‌های بزرگ بعدی اپل در نظر گرفته می‌شود و شعبه جدیدی ایجاد می‌کند که می‌تواند رشد فروش اپل را حفظ کند و به این شرکت کمک کند تا ارزش بازار آن به بیش از 3 تریلیون دلار برسد.

اپل به طور علنی در مورد این گوشی صحبت نکرده است، اما سال هاست که در مراحل طراحی بوده و در حال حاضر با تاخیر مواجه شده است. به گفته منابع آگاه، اپل پیش از این برنامه ریزی کرده بود که این گوشی را در سال 2021 معرفی و در سال جاری عرضه کند.

این شرکت از حدود سال 2015 شروع به طراحی این دستگاه کرده است و انتظار دارد این محصول تا 10 سال دیگر یکی از اولین هدفون هایی باشد که جایگزین آیفون می شود.

  ویدئو/ مهدی طارمی خاطرنشان کرد; پورتو باخت

اپل امیدوار است محصولاتی بسازد که جذاب‌تر از گجت‌های واقعیت افزوده فعلی باشند. هدفون های واقعیت افزوده قبلی مانند Google Glass یا Magic Lip محصولات کاملی نبودند و به دلیل ظاهر عجیب و غریب کاربران مورد تمسخر قرار می گرفتند. در این میان هدست های واقعیت مجازی موفق ترند.

دستگاه های ارائه شده توسط شرکت هایی مانند Meta Platforms کاربران را از دنیای واقعی جدا می کند و آنها را در واقعیت دیجیتال غوطه ور می کند و راه را برای دنیای مجازی یا متا هموار می کند. اما حتی هدفون های واقعیت مجازی هم نتوانست نظر گیمرها را جلب کند.

محصول اپل هر دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در یک دستگاه ترکیب می کند و به این شرکت اجازه می دهد تا به یک پرچمدار در این صنعت نوپا تبدیل شود. انتظار نمی رود این محصول از ابتدا به عنوان آیفون به فروش برسد.

این یک محصول جدید گران قیمت است، اما وسیله ای است که راه را برای دستگاه های پول ساز بزرگتر در سال های آینده هموار می کند. چالش فعلی ارائه محصول به مشتریان است. به گفته منابع آگاه، اپل به تازگی به شرکای محصول این شرکت اعلام کرده است که این دستگاه احتمالا تا سال 2023 در دسترس نخواهد بود.

با این حال وی همچنان از پیمانکاران می خواهد که تا پایان سال جاری دستگاه ها را تولید کنند تا آماده تحویل شوند.

اپل قصد دارد کنفرانس طراحی 2023 خود را بر روی ساخت اپلیکیشن های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای این دستگاه متمرکز کند که یک فروشگاه اپلیکیشن خواهد داشت. همچنین طرح‌بندی‌های دیگری برای دستگاه دارد، از جمله افزودن پشتیبانی از دستگاه در iOS 16، به نام کد سیدنی (نسخه جدید سیستم عامل آیفون).

  طرز تهیه ترازو زرد نذری و مجلسی

این بدان معناست که اپل تا کنفرانس امسال طراحان این شرکت می‌تواند جنبه‌های فنی گوشی یا نرم‌افزار آن را بدون نمایش کل دستگاه تجسم کند. زمانی که اپل این محصول را روانه بازار کند، با رقابتی فوری روبرو خواهد شد.

شرکت سابق متا یا فیس بوک در حال کار بر روی هدفون واقعیت افزوده خود، معروف به پروژه کامبریا است و احتمالا ارزان تر از دستگاه اپل است. اپل برای هدفون های خود بیش از 2000 دلار قیمت دارد که شامل تراشه های قدرتمند، نمایشگرهای باکیفیت و فناوری صوتی جدید است.

بیش از 2000 کارمند اپل در حال حاضر روی سخت افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در واحدی به نام گروه توسعه فناوری کار می کنند. در ماه‌های اخیر، اپل شاهد خروج تعدادی از مهندسان خود از واحد متا بوده است.

این شرکت برای حفظ مهندسان کلیدی خود 180000 دلار جوایز سهام ارائه کرده است. طبق گزارش بلومبرگ، زمانی که اپل برای اولین بار اپل واچ را ساخت، این دستگاه را در سپتامبر 2014 معرفی کرد، سپس در مارس 2015 ویژگی های بیشتری را معرفی کرد و در نهایت در آوریل همان سال این محصول را عرضه کرد. هدفون های واقعیت افزوده اپل نیز احتمالاً همین روند را دنبال خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید