بهترین ورزش برای کاهش وزن چیست؟

یک مربی رسمی بدنسازی گفت: هر ورزشی می تواند منجر به کاهش وزن شود، اما برخی از ورزش ها نتایج بهتری را به همراه دارند. به عنوان مثال، دویدن یا تمرین با وزنه بسیار بیشتر از سایر ورزش ها می تواند به فرد کمک کند تا بدنی عالی بسازد.

حسام گوربانی در پاسخ به این سوال که بهترین و موثرترین ورزش کاهش وزن چیست، گفت: هر فعالیتی در طول روز می تواند منجر به کاهش وزن و کاهش چربی شود. مثلاً اگر شخصی با ماشین سرکار برود، وسیله نقلیه را رها کند و با دوچرخه یا پیاده سر کار برود، طبیعتاً به فعالیت روزانه او اضافه می‌شود که از آن انرژی دریافت می‌کند و در نهایت این مصرف انرژی منجر به از دست دادن انرژی می‌شود. انرژی، وزن کار می کند. این برای همه فعالیت ها، از جمله تکالیف، صدق می کند.

وی با اشاره به تاثیر ورزش هایی مانند وزنه زدن یا دویدن در کاهش وزن، افزود: البته شدت یا زمان روز این تمرینات متفاوت است.

مربی رسمی فدراسیون پرورش اندام خاطرنشان کرد: به عنوان مثال فردی که بالای 30 سال سن داشته باشد و اضافه وزن بالای 15 کیلوگرم داشته باشد چاق محسوب می شود. اگر چنین فردی ورزش نکرده باشد، مطمئناً نمی تواند ناگهان شروع به فعالیت شدید کند و به خود فشار بیاورد.

اگر اشتباهاً این فشار را به خودش وارد کند، احتمال آسیب دیدگی برایش بسیار زیاد است. چنین فردی، حتی اگر خوش شانس باشد و آسیبی نبیند، احتمالاً از ورزش خسته می شود و آن را رها می کند، زیرا نمی تواند به همان اندازه که تمرین می کند به نتیجه برسد. بنابراین در نهایت او خسته خواهد شد.

  واکنش ساعد سهیلی به قیمت خانه 18 میلیاردی!

ترک ورزش نیز در مقایسه با دوره قبل از ورزش منجر به چاقی می شود. علاوه بر این، چنین مشکلی باعث ایجاد یکسری مشکلات روحی در انسان خواهد شد.

وی در خصوص تفاوت چاقی و اضافه وزن گفت: در بسیاری از موارد افراد به دلایلی مانند پشت میز نشینی، اضطراب زیاد، عدم تحرک و… پنج یا شش کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کنند. چنین افرادی چاق محسوب نمی شوند و کمی اضافه وزن دارند. به عبارت دیگر، وقتی فردی اضافه وزن دارد، اضافه وزن دارد اما نمی توان به او برچسب چاق زد.

رژیم های غذایی سخت برای کاهش این افزایش وزن توصیه نمی شود. توصیه کلی به افراد دارای اضافه وزن این است که کمی به زندگی خود نظم بدهند تا بتوانند به راحتی وزن خود را کاهش دهند.

وی افزود: چاقی یک بیماری بسیار متفاوت و جدی است. اگر بخواهیم چاقی را با اعداد تعریف کنیم می توانیم از فرمول BMI استفاده کنیم که به معنای شاخص توده بدن است و به آن شاخص توده بدنی می گویند.

برای بدست آوردن عدد این فرمول باید وزن را بر قد درجه 2 تقسیم کرد. اگر عدد بدست آمده بین 25 تا 29 باشد مشخص می شود که فرد کمی اضافه وزن دارد اما اگر عدد بالاتر از 29 باشد. سپس فرد دارای اضافه وزن است که آن نیز نوع 1، نوع 2 یا نوع است. سه.

وی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد که فرمول شاخص توده بدنی برای ورزشکاران حرفه ای قابل اجرا نیست و فقط برای افراد عادی است.

  داستان ریچارد; قاتل هنرمند دیوانه!

قربانی با اشاره به اینکه چاقی عامل بسیاری از بیماری هاست، گفت: وقتی فردی اضافه وزن دارد بیمار نیست. اگرچه این امر زمانی امکان پذیر است که فرد مبتلا به چاقی نوع 2 یا 3 باشد، حتی اگر چاقی او به دلیل بیماری نباشد، اما این چاقی عاملی برای ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت یا سندرم متابولیک است.

این بیماری ها مستعد ابتلا به بیماری های دیگری مانند کبد چرب و مشکلات قلبی عروقی هستند. پرخوری، کم تحرکی و استرس باعث چاقی می شود و چاقی می تواند منجر به این بیماری ها شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین پیشنهاد برای کسانی که اضافه وزن دارند و مدت طولانی است که ورزش نکرده اند این است که تمرینات را آهسته و با حوصله شروع کنند و ادامه دهند. در واقع این افراد باید بتوانند بدن خود را با شرایط جدید وفق دهند.

در ورزش، اصل سازگاری بسیار مهم است. این بدان معناست که فرد باید به خود و بدن خود زمان دهد تا با تمرینات و شرایط جدید سازگار شود تا با کمترین آسیب در کمترین زمان به بهترین نتیجه برسد.

قربانی افزود: فرض بر این است که افرادی که تمرینات بدنسازی را با تمرینات هوازی ترکیب می کنند; مثلا سه روز در هفته وزنه بزنید و یک یا دو روز ورزش های هوازی مانند دویدن و دوچرخه سواری انجام دهید. همچنین باید یک یا دو روز در هفته استراحت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید