بهترین زمان برای نوشیدن قهوه؛ صبح یا قبل از ظهر؟!

418293 906 خبر مرکزی

نوشیدن قهوه هم فواید و هم مضراتی برای بدن دارد و نکته مهم برای بهره مندی از فواید قهوه انتخاب زمان مناسب برای نوشیدن قهوه است.

بسیاری از مردم واقعا روز خود را با قهوه شروع نمی کنند و جالب است بدانید که قهوه بهترین راه برای افزایش انرژی بعد از بیدار شدن از خواب نیست.

اگر قهوه را جزئی از برنامه صبحگاهی خود قرار دهید تا تمرکز خود را افزایش دهید، چیز زیادی به دست نمی آورید، پس بهتر است زمان مصرف را تغییر دهید. قهوه به شما کمک می کند تا هوشیارتر باشید و تمرکز خود را بدون از دست دادن انرژی افزایش دهید و این نشانه خوبی برای نوشیدن قهوه است.

اگر احساس اضطراب، گرسنگی، افسردگی، حالت تهوع یا احساسات عجیب بی خوابی دارید، بهتر است در مصرف قهوه و کافئین خود تجدید نظر کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که روز خود را با قهوه داغ شروع می کنید، اما بهتر است بدانید که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه است. اواسط صبح و ظهر است. قهوه یک محرک بسیار قوی است زیرا حاوی کافئین است که سطح کورتیزول را افزایش می دهد.

کورتیزول اصلی ترین هورمون استرس بدن است که متابولیسم، سیستم ایمنی و قند خون را تنظیم می کند و سطح کورتیزول به طور طبیعی 30 تا 45 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب به اوج خود می رسد. از آنجایی که کورتیزول متابولیسم را تحریک می کند، این امر منجر به انرژی بیشتر و هوشیاری بیشتر در طول روز می شود.

  دلفین چینی؛ ماشین جدید بی وای دی

برای حفظ سطح کورتیزول، یک یا دو ساعت پس از بیدار شدن از خواب یک فنجان قهوه بنوشید. مطالعات نشان می دهد که کورتیزول پس از بیدار شدن همچنان بالا است. بنابراین بهتر است تا اواسط صبح یعنی قبل از ظهر صبر کنید و زمانی که سطح کورتیزول کمتر است قهوه بنوشید.

قبل از آموزش

برخی از افراد روز خود را با قهوه شروع می کنند، اما برخی دیگر وقتی انرژی زیادی دارند، مثلاً قبل از تمرین می خواهند قهوه بنوشند. قهوه بعد از نوشیدن آن به شما احساس انرژی می دهد. اگر می خواهید اثربخشی ورزش را افزایش دهید و می خواهید کار مهمی انجام دهید، 30 دقیقه قبل از تمرین قهوه بنوشید.

نوشیدن قهوه قبل یا در حین تمرین به شما انرژی بیشتری می دهد. تمرکز و هماهنگی بدن را افزایش می دهد و درد بدن را کاهش می دهد.

بعد از یک خواب بد شبانه

می توانید هر زمان که نیاز به تمرکز بیشتر داشتید، قهوه بنوشید، مثلاً قبل از امتحان یا ارائه شغل. مصرف کردن. یک نظرسنجی از اکتبر 2016 نشان می دهد؛ کافئین می تواند احساس بهتری در افراد مبتلا به اختلالات خواب ایجاد کند. پس اگر دیشب خوب نخوابیدید، روز بعد آن را با قهوه جبران کنید.

با رعایت نکات زیر می توانید به بالاترین سطح آگاهی دست یابید:

200 میلی گرم یا حدود دو فنجان قهوه بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب

200 میلی گرم قهوه دیگر چهار ساعت بعد

چقدر قهوه بنوشیم؟

مطالعات نشان می دهد که شما بیش از 400 میلی گرم قهوه که حدود 4 تا 5 فنجان است، مصرف نمی کنید.

 

Vseprosport Ru

افراد مبتلا به مقاومت به کافئین یا آلرژی به کافئین می توانند مصرف خود را کاهش دهند یا به طور کلی قهوه را حذف کنند، اما توصیه می کنیم تا حد امکان از 2 فنجان قهوه استفاده کنید و در زمانی که هنوز به انرژی بیشتری نیاز دارید، چای سبز بنوشید.

مصرف زیاد قهوه می تواند باعث اضطراب مفرط، بی خوابی و افزایش سطح کورتیزول شود و نتیجه معکوس آن این است که افزایش سطح کورتیزول می تواند باعث مشکلات سیستم ایمنی و فشار خون بالا شود.

علاوه بر این، نوشیدن قهوه با معده خالی می تواند تفاوت هایی ایجاد کند و بهتر است قهوه را با غذاهای حاوی چربی یا پروتئین سالم استفاده کنید، زیرا قهوه ناشتا باعث افزایش سطح کورتیزول و مشکلات قند خون می شود.

سایر نکات:

در پایان روز از قهوه استفاده نکنید، زیرا کیفیت خواب شما را مختل می کند.

قهوه می تواند عملکرد شما را بهبود بخشد، اما عوارض جانبی آن اختلالات خواب است.

البته برای کسانی که آلرژی دارند قهوه خیلی دیر اثراتش را از بدن پاک می کند.

برخی از افرادی که به قهوه حساسیت دارند بهتر است بعد از نصف روز از قهوه استفاده نکنند.

اگر اصلاً مشکل خواب دارید؛ بهتر است قبل از وسط روز قهوه بنوشید.

نوع قهوه مصرفی نیز مهم است.

تمرکز شما باید روی نوشیدن قهوه سبک باشد تا کیفیت بالاتری داشته باشد.

بهترین راه استفاده از قهوه ارگانیک است که معمولا موثرتر است.

افرادی که به قهوه حساسیت دارند بهتر است از قهوه بدون کف استفاده کنند که بهتر از قهوه های دیگر است.

  تفاوت بولیمیا و گرسنگی چیست؟!

قهوه روست سبک و متوسط ​​نیز سرشار از پلی فنول است و بیشترین فواید را برای سلامتی شما خواهد داشت.

منبع: شرق

دیدگاهتان را بنویسید