بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها و سایر مکمل ها

امروزه مصرف ویتامین ها و سایر مکمل ها به بخشی از رژیم غذایی ما تبدیل شده است. مخصوصاً در فصول بیماری و زمان شیوع بیماری عروق کرونر، استفاده از ویتامین ها رواج بیشتری پیدا کرده و همه از آن ها استفاده می کنند.

بدن انسان ویتامین ها و سایر مکمل ها را در زمان های مختلف به روش های مختلف جذب می کند و به آن واکنش نشان می دهد، بنابراین زمان مناسب استفاده از آنها بسیار مهم است.

زمان مناسب مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی مختلف را به شما می گوییم تا بدن شما بتواند حداکثر استفاده را از آنها ببرد و از بیماری ها و مشکلات سلامتی مختلف دور بماند.

مولتی ویتامین: یکی از محبوب ترین مکمل ها مولتی ویتامین است که بهترین جذب گوارشی مولتی ویتامین با صبحانه است.

قرص کلسیم: قرص های کلسیم می توانند معده شما را ناراحت کنند، بنابراین بهترین زمان مصرف آنها همراه با غذا است.

ویتامین دی: ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و بهتر است با غذاهای چرب جذب شود.

قرص آهن: بهتر است قرص آهن را با ویتامین C مصرف کنید، مثلا یک لیوان آب پرتقال یا یک لیوان که یک قرص جوشان ویتامین C در آن حل شده باشد، توجه داشته باشید که لبنیات در جذب آهن اختلال ایجاد می کنند، بنابراین از مصرف آن خودداری کنید. قرص کلسیم با شیر

قرص سیستین B6: این قرص برای موهای پرپشت و ناخن های پرپشت توصیه می شود و بهتر است همراه با غذا و آب فراوان مصرف شود.

قرص ویتامین C: ویتامین C محلول در آب است و باید با معده خالی مصرف شود. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و مصرف آن در صورت عدم دریافت کافی از طریق رژیم غذایی توصیه می شود.

  بانک کارگران از نظر پرداخت تجهیزات بدون ضامن رتبه دوم کشور را دارد

منبع: سایت طلا

دیدگاهتان را بنویسید