اینفوگرافیک/ بهترین غذاها برای مواقع استرس و عصبانیت

افرادی هستند که وقتی پاسخ مناسبی برای نیازهای مهم خود نمی گیرند عصبانی، استرس، ناراحتی و خستگی می شوند و در چنین مواقعی شروع به خوردن می کنند. این رژیم می تواند ناخودآگاه شروع شود و با چیزهای پیش پا افتاده به پایان برسد.

در بیشتر موارد، نیاز ما به هورمون های شادی مانند دوپامین، اکسی توسین و غیره است. می تواند ما را وادار به مصرف مواد چرب و شیرین کند. مثلا یک همبرگر دوتایی یا یک لیتر بزرگ بستنی! زیرا مغز ما باید چیزهای خوشایندی را تجربه کند تا حس شادی به ما بدهد.

اما این یک راه حل موقتی است و نیش شما هنوز از انتهای روده نگذشته است که دوباره حالت آشفته ذهنی خود را نشان می دهد با این تفاوت که این بار بدن درگیر هضم و جذب لقمه های خورده شده و عذاب وجدان است. برای مصرف کالری اضافی و غیر ضروری این باعث افزایش بار ذهنی شما می شود.

با این حال، سوزن سوزن شدن و تمرکز بدن بر روی جذب این مواد سنگین جدید نیز انرژی شما را کاهش می دهد. راه حل این است که با مصرف مواد مغذی که به ترشح این هورمون های مفید کمک می کند، نیاز به خوردن و دریافت پاداش را از بین ببرید.

اینفوگرافیک

  افتخار در عراق چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید