اولویت اصلی سایپا تکمیل و تجاری سازی خودروهای معیوب است / کیفیت بیشتر و قیمت کمتر با تولید محصول مقرون به صرفه حاصل می شود / تقویت زنجیره تامین و عرضه سایپا

مدیرعامل گروه تولیدی سایپا گفت: با توجه به شرایط خاصی که در سال‌های اخیر در صنعت و بازار خودرو به وجود آمده، خودرو به کالا و محصول سیاسی تبدیل شده و بسیاری از بخش‌های دولت درگیر آن شده‌اند. به همین دلیل لازم است تمام تمرکز خود را بر اجرای برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت و تحقق اهداف تعیین شده در این بخش معطوف کنیم.

اولویت اصلی سایپا تکمیل و تجاری سازی خودروهای معیوب است / کیفیت بیشتر و قیمت کمتر با تولید محصول مقرون به صرفه حاصل می شود / تقویت زنجیره تامین و عرضه سایپا

بر اساس گزارش ها زمان اخبار وی افزود: مهمترین موضوع در حال حاضر بحث خودروهای معیوب دو خودروساز بزرگ کشور است که بسیاری از اقشار جامعه را به صحبت و اظهار نظر واداشته است، بنابراین اولین و مهمترین وظیفه ما در کوتاه مدت تمرکز بر تکمیل.» وی گفت: تجاری سازی این محصولات.

تقویت زنجیره تامین سایپا

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه به صورت شبانه روزی بر کاهش خودروهای معیوب در پارکینگ های سایپا نظارت خواهیم کرد، افزود: برای اجرای این برنامه و همچنین دستیابی به اهداف تعیین شده در بحث افزایش تولید در کنار تقویت عرضه زنجیره فوری است ما داریم. بنابراین ۸۰ درصد توان مالی و غیرمالی ما باید به زنجیره تامین معطوف شود.

تیموری ادامه داد: بعد از زنجیره تامین باید به زنجیره تامین که شامل فروش و خدمات پس از فروش می شود توجه ویژه ای داشته باشیم. از آنجایی که این قسمت از گروه مستقیماً با مردم در ارتباط هستند و عملکرد آنها تأثیر بسزایی و تعیین کننده ای در تصویر ذهنی جامعه و رضایت آنها از سایپا خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کمبود قطعات در سطح نمایندگی سایپا چالش بزرگی است که باید به سرعت برطرف شود، افزود: برای تقویت شبکه خدمات پس از فروش، زنجیره تامین سایپا نیز نقش کلیدی ایفا می کند و می تواند به موقع تامین شود. “، اندازه و کیفیت قطعات باعث افزایش رضایت مشتری شد.

  آمار مرگ و میر ناشی از کرونا امروز ۱۳۰۱/۰۴/۱۹

کیفیت بیشتر و قیمت کمتر در تولید محصول به صرفه

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از معضلاتی که صنعت خودروسازی ایران همواره با آن مواجه بوده، تولید محصولات کوچک و یا در نهایت متوسط ​​بوده که مورد مذمت و فراموشی خودروسازان مطرح دنیا قرار نگرفته است.

تیموری گفت: اگر تولید محصول به صرفه نباشد، نمی توان انتظار کیفیت بیشتر و هزینه کمتر داشت. بنابراین صرفه جویی در تولید هر محصول یکی از برنامه های اصلی ما خواهد بود و این شرط اصلی طراحی و تولید محصولات جدید است.

وی گفت: یکی از راهکارهای تولید اقتصادی محصولات ما همکاری دو خودروساز بزرگ کشور است که با مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت می توان به این مهم دست یافت.

مشارکت قطعه سازان در طراحی محصولات جدید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه به ظرفیت بالای تولید قطعات در کشور اشاره کرد و افزود: در زنجیره تامین قطعات مشکلی نداریم، اما پاشنه آشیل سایپا همیشه موضوع موتور و قوای محرکه بوده است. اضافه شده است این مسائل باید در کوتاه مدت با برنامه ریزی عملیاتی و عمیق برطرف شود.

تیموری گفت: هیچ نگرانی برای واگذاری مسئولیت بیشتر به قطعه سازان در کشور نداریم. یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد مشارکت و حمایت قطعه سازان از همان مراحل اولیه طراحی محصول جدید است. زیرا اگر سازنده قطعات از ابتدا در جریان طراحی و ویژگی های محصول قرار نگیرد و نظرات خود را اعلام و اجرا نکند، باعث اتلاف وقت و هزینه های زیادی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید