انواع «قوز پشت» و روش های درمان

یک متخصص فیزیوتراپی دلایل کمر و راه های برداشتن آن را تشریح کرد.

محمد باکر شمسی با اشاره به وجود قوس در پشت هر فرد گفت: در برخی افراد به دلیل وضعیت نادرست افراد نشسته این قوس به تدریج افزایش یافته و به قوز تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه علل مختلفی در ایجاد کمردرد موثر است، گفت: یکی از دلایلی که در موارد متعددی مشاهده می شود کمر به دلیل برخی بیماری های مادرزادی و بیماری های ستون فقرات ستون فقرات است که باید با درمان مناسب توسط پزشکان درمان شود. “بودن.

وی خاطرنشان کرد: نوع دیگری از قوز وجود دارد که به طور عمده در افراد مسن مشاهده می شود که به دلیل وجود مهره های اسفنجی و فشار زیاد روی آن ها طی سالیان متمادی، شکل مهره ها تغییر می کند و سالمندان دچار قوز می شوند که عمدتاً ناشی از آن است. تغییر شکل. “مهره های اصلی برگشت پذیر نیستند.

شمسی گفت: اما نوع دیگری از قوز که گروه زیادی از افراد به ویژه جوانان را درگیر می کند، قوز وضعیتی است که به دلیل وضعیت نادرست افراد هنگام نشستن ایجاد می شود.

وی افزود: زمانی که افراد در حالت نشسته مدام به جلو خم می شوند به مرور زمان مهره های ستون فقرات تغییر شکل می دهند و فرد دچار قوز می شود.

شمسی در خصوص تصمیمات برای رفع نابرابری های وضعیتی گفت: این نوع برآمدگی ها با تنظیم وضعیت نشستن افراد به راحتی قابل برگشت است.

وی افزود: مهمترین تصمیم در این زمینه این است که اجازه ندهیم افراد برای مدت طولانی مهره ها را در حالت خمیده روی ستون فقرات قرار دهند و برای مدت طولانی در این وضعیت نباشند. بعد از نیم ساعت تا یک ساعت نشستن، حتما بلند شوید و راه بروید یا وضعیت را تغییر دهید.

  "مرگ اولیویه بیکای و داستان های دیگر" نوشته امیل زولا

این متخصص فیزیوتراپ استفاده از قوز را برای رفع قوزهای وضعیتی چندان مناسب ندانست و گفت: توصیه می شود به صورت فعال و بدون زحمت وضعیت نشستن را اصلاح کرد تا مهره ها به حالت قبل برگردند و در این راستا از «لولا» استفاده شود. ” توصیه نمی شود.

شمسی همچنین انجام برخی حرکات ورزشی برای رفع قوز و اصلاح قوز وضعیتی را مناسب دانست و افزود: ورزش به تدریج باعث تقویت عضلات کمر و اصلاح قوز به مرور زمان می شود.

وی افزود: یکی از موثرترین این حرکات این است که فرد روی شکم دراز می کشد و در حالی که دست های خود را در کنار بدن قرار می دهد، بدون کمک دست، سر و سینه خود را از زمین بلند می کند و در این حالت باقی می ماند. . در چند ثانیه.”

شمسی گفت: یکی دیگر از حرکت های موثر این است که در چارچوب در قرار بگیرید و دست خود را به پهلو نگه دارید و سر و سینه خود را به سمت جلو حرکت دهید و حدود 20 ثانیه نگه دارید.

این متخصص فیزیوتراپ گفت: افراد همچنین می توانند به پشت روی یک بالش کوچک بخوابند تا پشت آنها در جهت مخالف قوز کشیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید