افزایش خطر زوال عقل با اختلال بینایی!

زوال عقل یک اصطلاح رایج برای شرایط عصبی مخرب است که هنوز هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. عوامل خطر زوال عقل به طور سنتی شامل اختلالات ژنتیکی و افزایش سن بوده است و دانشمندان می گویند سلامت چشم نیز باید به این لیست اضافه شود.

به گزارش اکسپرس؛ رویکرد جهان به زوال عقل در دهه های اخیر تغییر کرده است، زیرا در گذشته به عنوان بخشی اجتناب ناپذیر از پیری دیده می شد، زیرا ذهن با افزایش سن بدتر می شود. با این حال، این رویکرد قبلا تغییر کرده است و زوال عقل اکنون به عنوان یک بیماری قابل درمان شناخته شده است.

در نتیجه، تحقیقاتی نه تنها برای شناسایی راه‌های مبارزه با زوال عقل، بلکه برای پیشگیری از آن انجام شده است که شامل شناسایی عوامل خطر است.

بر اساس مطالعه ای که در مجله JAMA Neurology منتشر شده است، دانشمندان آمریکایی می گویند که بهبود بینایی می تواند از زوال عقل جلوگیری کند.

ما مدتی است که می دانیم بینایی ضعیف یک عامل خطر برای زوال عقل است. جاشوا ارلیچ در این مقاله توضیح می‌دهد که ما همچنین آموخته‌ایم که می‌توان از بسیاری از اختلالات بینایی جلوگیری کرد یا درمان نشد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که سلامت چشم بهتر از حدود 2 درصد موارد زوال عقل در ایالات متحده در سال 2018، معادل 100000 مورد جلوگیری کرده است.

ارلیخ توضیح می دهد که محققان از نادیده گرفتن اختلال بینایی در مدل های کلیدی عوامل خطر اصلاح شده برای زوال عقل که برای شکل دادن به سیاست های سلامت و تخصیص منابع استفاده می شوند شگفت زده شده اند.

  طرز تهیه رولت اسفناج; صبحانه ارزان و خوشمزه

آنها افزودند که یکی از اهداف این مطالعه «نشان دادن این بود که اختلال بینایی همان تأثیر تعدادی از عوامل خطر اصلاح شده دیگر برای زوال عقل را دارد».

با نشان دادن تأثیر سلامت چشم بر زوال عقل، موارد بیشتری را می توان زودتر شناسایی کرد. آمارها نشان می دهد که هر سه نفری که امروز به دنیا می آیند در طول زندگی خود از زوال عقل رنج می برند. شایع ترین نوع زوال عقل، بیماری آلزایمر است.

عوامل خطر فعلی برای زوال عقل عبارتند از:

– کهنسال

– ژنرال

– ذخیره سازی شناختی

– ملیت

شرایط و بیماری های بهداشتی

عوامل سبک زندگی

در همین حال، سلامت چشم تنها عامل خطر برای زوال عقل نیست. تحقیقات جدید نشان می دهد که خواب نیز می تواند نقش مهمی در خطر ابتلا به زوال عقل در انسان داشته باشد.

محققان دانشگاه کمبریج می گویند هفت ساعت خواب به جای هشت، بهترین عدد برای پیشگیری از زوال عقل است. توصیه آنها پس از مطالعه الگوهای خواب نیم میلیون انگلیسی، بین 38 تا 73 سال است. شورای ملی بهداشت و رفاه بریتانیا نیز 6 تا 9 ساعت خواب در شب را توصیه می کند.

“خواب خوب شبانه به ویژه در طول زندگی مهم است، به خصوص با افزایش سن. پروفسور باربارا ساهاکیان، یکی از نویسندگان این کتاب، گفت: یافتن راه هایی برای بهبود خواب افراد مسن می تواند به حفظ سلامت روان، رفاه و جلوگیری از زوال شناختی کمک کند. به بیماران مبتلا به اختلالات روانی و زوال عقل کمک می کند.همچنین محققان گفتند که خواب زیاد و کم خوابی می تواند بر بدن تأثیر منفی بگذارد.

  اعلام زکات فطره توسط آیت الله مکارم شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید