افراد مبتلا به پوکی استخوان چه بخورند؟

جامعه 24– پوکی استخوان یک بیماری استخوانی است که در آن استخوان های بدن استحکام خود را از دست می دهند و در اثر ضربه می توانند بشکنند. بهبود شکستگی در افرادی که پوست پوکی استخوان دارند بسیار سخت است، یادتان باشد برای پیشگیری از این بیماری باید تغذیه مناسب داشته باشید. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در مورد تغذیه مناسب برای پوکی استخوان به دست آورید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

افراد مبتلا به پوکی استخوان چه بخورند؟

چه غذاهایی به بهبود پوکی استخوان کمک می کند؟

مواد مغذی مفید برای پوکی استخوان شامل دسته های مختلفی می شود. اگر از این مواد مغذی آگاه باشید، می توانید پوکی استخوان خود را کنترل کرده و از افزایش این بیماری جلوگیری کنید.

یکی از مهم ترین مواد معدنی برای افراد مبتلا به پوکی استخوان، کلسیم است. این ماده یکی از مهم ترین موارد در بافت استخوانی است و می تواند مقاومت استخوان های شما را افزایش دهد.

به گفته جامعه ۲۴ پروتئین نیز از مواد معدنی مفید و ضروری برای مبتلایان به پوکی استخوان است. این ماده می تواند بافت های بدن انسان را سالم نگه دارد و مصرف کم آن باعث شکستگی لگن می شود. طبق تحقیقات انجام شده به ازای هر کیلوگرم وزن بدن باید 80 تا 2 میلی گرم از این ماده معدنی را مصرف کنید.

یکی دیگر از مواد معدنی مفید برای درمان پوکی استخوان ویتامین D است. این ویتامین در میوه ها و سبزیجات تازه به وفور یافت می شود. منیزیم و روی نیز از مواد معدنی مناسب برای تقویت استخوان ها هستند.
توانایی بدن انسان برای جذب منیزیم به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. اگر بتوانید در طول روز غذاهای حاوی منیزیم بخورید، می توانید از سلامت استخوان های خود حمایت زیادی کنید.

  تصادف یک دستگاه خودرو با قطار مسافربری در کرج

مصرف روی می تواند استخوان های شما را تقویت کند. سعی کنید غذاهای حاوی ویتامین K را در برنامه غذایی خود بگنجانید، می توانید با نظر متخصص تغذیه رژیم غذایی خود را تعیین کنید و با توجه به آنها به بهبود سلامت خود کمک کنید.

از آنجایی که افراد مبتلا به پوکی استخوان بر اثر ضربات بسیار کوچک دچار شکستگی شده اند و این شکستگی ها به راحتی رفع نمی شود، تغذیه در این افراد بسیار مهم است. اگر از پوکی استخوان رنج می برید، حتما در اسرع وقت به پزشک متخصص و متخصص تغذیه مراجعه کنید.

افراد مبتلا به پوکی استخوان چه بخورند؟

سبزیجات برگ سبز بخورید

سبزیجات با برگ سبز تیره سرشار از کلسیم هستند. می توانید این غذا را در برنامه غذایی خود قرار دهید. از جمله این سبزیجات می توان به کلم چینی، کلم سبز و برگ شلغم اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: کاهش خطر سکته قلبی و فشار خون با مصرف کاکائو


یک لیوان بزرگ شلغم آب پز در طول روز می تواند کلسیم زیادی برای بدن شما فراهم کند. سبزی های تیره دارای ویتامین های زیادی هستند که برای پوکی استخوان مفید هستند. این سبزیجات در طول سال فراوان هستند و در دسترس همگان هستند.

سیب زمینی شیرین در افراد مبتلا به پوکی استخوان تاثیر زیادی دارد

منیزیم و پتاسیم می تواند تاثیر زیادی در بهبود سلامت افراد مبتلا به پوکی استخوان داشته باشد. کمبود منیزیم در بدن شما می تواند تعادل ویتامین D را در بدن مختل کند و تاثیر زیادی بر پوکی استخوان دارد.

همچنین، پتاسیم باید در بدن وجود داشته باشد تا از خروج کلسیم از استخوان‌های شما جلوگیری کند. برای دریافت این دو ماده غذایی می توانید از سیب زمینی شیرین استفاده کنید.

  ازدحام مردم در حال تماشای رضا گلزار پشت شیشه!

سیب زمینی شیرین پخته سرشار از منیزیم و پتاسیم است. این غذا حاوی 31 میلی گرم منیزیم و 542 میلی گرم پتاسیم است. با مصرف این ماده غذایی به راحتی می توانید سلامت استخوان های خود را تکمیل کنید.

افراد مبتلا به پوکی استخوان چه بخورند؟

مصرف مرکبات

مرکبات تاثیر زیادی در جلوگیری از تحلیل استخوان دارند. مرکبات به دلیل داشتن ویتامین C فراوان می توانند از پوکی استخوان شما جلوگیری کنند و برای افراد مبتلا به پوکی استخوان بسیار مناسب هستند.

اگر در طول روز گریپ فروت صورتی و قرمز بخورید، می توانید مقدار زیادی ویتامین C جذب کنید که برای سلامتی شما مفید است. مصرف پرتقال در افراد مبتلا به پوکی استخوان نیز تاثیر زیادی دارد.

اگرچه مرکبات در فصول خاصی از سال در دسترس هستند، اما در فصول دیگر می توانید از میوه های خشک این نوع مرکبات استفاده کنید.

افراد مبتلا به پوکی استخوان چه بخورند؟

اگر پوکی استخوان دارید، انجیر بخورید

خوردن 5 عدد انجیر تازه حاوی 90 میلی گرم کلسیم است. علاوه بر این، انجیر تازه حاوی مواد مغذی دیگری مانند پتاسیم و منیزیم نیز می باشد. می توانید این میوه را در تابستان و پاییز تهیه کرده و برای فصول دیگر خشک کنید.

نصف فنجان از این میوه حاوی 121 میلی گرم کلسیم است. مصرف انجیر می تواند برای مبتلایان به پوکی استخوان بسیار مفید باشد و تا حد زیادی به عنوان یک مکمل دارویی برای آنها عمل کند.

انواع ماهی

اگر می خواهید تفاوت زیادی در بهبود پوکی استخوان خود ایجاد کنید، انواع ماهی بخورید. ماهی سالمون حاوی مقدار زیادی ویتامین D است. این ویتامین می تواند استحکام استخوان های شما را افزایش دهد.

  طرز تهیه بستنی با طعم نسکافه ای

به گزارش جامعه ۲۴، علاوه بر این، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند به بهبود وضعیت شما کمک کنند. هشتاد و پنج گرم ماهی سالمون حاوی 187 میلی گرم کلسیم است. این مقدار بالای کلسیم می تواند تاثیر زیادی بر سلامت استخوان شما داشته باشد.

نتیجه

همانطور که از موارد بالا می بینید، افراد مبتلا به پوکی استخوان باید رژیم غذایی مناسب و سالمی داشته باشند. اگر به این بیماری مبتلا هستید، حتما از غذاهای حاوی کلسیم استفاده کنید. مصرف شما نیز پس از مشورت با متخصص تغذیه قابل انجام است. مشاور تغذیه با مواد معدنی مواد غذایی مختلف آشنایی دارد و مطابق با ذائقه شما دستور پخت را برای شما آماده می کند.

2022-08-18 11:20:12

دیدگاهتان را بنویسید