افتتاح بسته بندی برقی تا پایان سال

مدیر صنعتی شرکت داش بنیان ضمن تاکید بر اینکه تولید انبوه خودروهای برقی مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم است. از ارائه مدل صنعتی خودروی برقی تارا تا پایان سال خبر داد.

تیرماه امسال اولین نمونه از خودروی برقی تارای ایران گروه صنعتی خودرو با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شد.

فرشاد مقیمی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با تاکید بر اینکه کاهش آلایندگی دلیل اصلی ورود به عرصه تولید خودروهای برقی است، گفت: تا سال 2050 تولید CO 2 فعلی را در جهان دو برابر خواهیم کرد.

علاوه بر این با توجه به اینکه خودرو یکی از این منابع آلایندگی است، ایرانخودرو با طراحی خودروی برقی تارا حرکت در این مسیر را آغاز کرد.

مدیرعامل این خودروساز به هدف داخلی سازی تمامی اجزا و اجزای بسته بندی برقی اشاره کرد و گفت: ایران خودرو فعالیت خود را در این بخش تقویت می کند تا فاصله فناوری خودروهای داخلی با دنیا را کاهش دهد. برای ادامه مسیر ایران خودرو در طراحی و ساخت خودروهای برقی به حمایت نهادهای دولتی نیاز است.

قاعده را روی نقشه راه ترسیم کنید و تعهدات هر قسمت را توضیح دهید تا ترافیک آغاز شده توسط گروه ایران خودرو متوقف نشود. قصد داریم با ایجاد شبکه برق رسانی که در کانتینر برق پیاده سازی می شود به محصولی دست یابیم.

حال به گزارش گروه صنعتی ایران خودرو، داود خسروی، مدیرعامل یکی از شرکت های صنعتی دانش بان، از رونمایی از نسخه آزمایشی تارا برقی در تیرماه امسال خبر داد و تاکید کرد که تبدیل بنزین به پلت فرم خودروهای برقی و طراحی پلتفرم تخصصی ماشین الکتریکی دو راه برای ساخت خودرو است. او گفت: «در دنیا برق کاران هستند که با آنها مانند سایر کشورها رفتار می شود. «طراحی یک پلت فرم جدید با مفهوم برق مهم است. “

  آخرین وضعیت نقل و انتقال سهام سرمایه متوفی

اگر خودروی برقی با تغییراتی در پلت فرم های بنزینی موجود طراحی و ساخته شود، میلیاردها دلار هزینه نخواهد داشت. این روش یکی از روش هایی است که خودروسازان جهانی مانند پژو، رنو و خودروسازان آسیای شرقی برای طراحی و ساخت خودروهای برقی استفاده می کنند.

این مدیر صنعت گفت: شرکت ما به منظور کاهش هزینه های تولید و کاهش ارزشیابی خود، پروژه ساخت خودروی برقی بر روی پلت فرم خودرو تارا را با رویکرد تولید قطعات اصلی خودرو در کشور راه اندازی کرده است. منجر به نتایج بسیار خوبی شده است.وی گفت: تا کنون قوی ترین کیت خودرو شامل موتور الکتریکی، باتری، درایو، شارژر و مبدل DC به DC کاملاً توسط تیم های تخصصی طراحی شده و مدل ها کاملاً در داخل ساخته شده است.

برخی از قطعات کوچک به ویژه قطعات الکترونیکی از منابع خارجی تامین می شوند که داخلی سازی آنها نیز در دستور کار برخی سازندگان قطعات زیرساختی قرار دارد. بر این اساس مدل برقی خودرو تارا تا پایان سال جاری ارائه خواهد شد.

وی افزود: بهره برداری از خودروی برقی تنها از طریق تولید خودرو امکان پذیر نیست. چرا که استفاده از خودروهای برقی مستلزم ایجاد بستر و زیرساخت در کشور مانند ایستگاه های شارژ سریع است که بر عهده خودروساز نیست.

زیرا تامین پمپ بنزین بر عهده خودروساز تولید کننده خودروی بنزینی نیست. دولت ها در سرتاسر جهان به ایجاد زیرساخت های لازم برای وسایل نقلیه الکتریکی کمک می کنند.

حسروی با تاکید بر اینکه باید ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در کشور راه اندازی شود تا خودروهای برقی در مدت 20 دقیقه شارژ شوند، گفت: باید شرایطی برای پارکینگ اختصاصی مالکان ایجاد شود تا شارژ خودروها از جای خود بلند شوند. پنج تا هشت ساعت علاوه بر توسعه شبکه ایستگاه های شارژ خودرو، تامین برق مورد نیاز نیز به ویژه در ماه های اوج مصرف اهمیت دارد.

  «پانته آ بهرام» و «سیوش طهمورث» شریک شدند

وی به لزوم ایجاد زیرساخت ها در شرکت های قطعه سازی اشاره کرد و گفت: قطعه سازان نیز به ویژه برای سرمایه گذاری در خطوط تولید برای تولید انبوه خودروهای برقی نیازمند حمایت هستند و لازم است تسهیلات لازم از سوی بانک ها در این زمینه ارائه شود. بگیرید.

خسروی با بیان اینکه نمونه سازی محصول برای اثبات امکان تولید داخلی قطعات و آگاهی از طراحی و ساخت آن انجام می شود، خاطرنشان کرد: باید شرایط ایجاد زیرساخت های لازم برای تولید انبوه فراهم شود.

در حال حاضر در دنیا بخش قابل توجهی از قیمت خودروهای برقی مربوط به باتری است که بین 35 تا 45 درصد قیمت خودرو است.

در همه کشورها، دولت برای تامین بخشی از هزینه های تولید، به خریدار خودروی برقی یارانه دولتی اعطا می کند. مشوق هایی مانند پارکینگ رایگان، تحرک در محدوده طرح ترافیک و تخفیف بیمه و مالیات خودروهای برقی نیز در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید