آیا کار در منزل خواص درمانی دارد؟!

فرادید| چیدمان میز کار، آبیاری گل ها و گیاهان، یا تا کردن لباس هایی که از لباسشویی بیرون می آورید چندان سرگرم کننده به نظر نمی رسد. اما من اغلب در انجام همان وظایف روزانه و تکرارها آرامش پیدا می کنم.

وقتی منتظر تماس تلفنی کسی هستم یا در ذهن نویسنده‌ای گیر کرده‌ام و مهلت پروژه نزدیک می‌شود، قصد دارم مجموعه‌ام را مرتب کنم یا کف وسایلی را که او این‌طرف و آنجا دور ریخته است تمیز کنم. اغلب آرامش بخش ترین احساس است. او تمام روز را به من می دهد.

من در این تجربه تنها نیستم. از زمانی که ما با فشار همه گیر مواجه شدیم، بسیاری از مردم گفته اند که علاقه جدیدی به انجام کارهای خانه به عنوان راهی برای مقابله با ناامنی پیدا کرده اند. حتی در یوتیوب، برخی از پربیننده‌ترین ویدیوها آنهایی هستند که به گفته مردم کارهای تکراری و به ظاهر وقت‌گیر انجام می‌دهند. این ویدیوها توسط میلیون ها نفر تماشا شده است.

به گزارش فراد؛ روانشناسان می گویند که مکانیسم های بالقوه زیادی وجود دارد که می تواند توضیح دهد که چرا چیزی که به نظر اتلاف وقت بسیار لذت بخش است، و این توضیح ممکن است شما را به انجام بیشتر این کارها تشویق کند.

حساسیت مطلوب

در سطحی ترین سطح ممکن، اتلاف وقت مفید تلقی می شود زیرا ذهن ما را به خود مشغول می کند، بنابراین منابع کمتری از ذهن خود را به چیزهایی اختصاص می دهیم که باعث اضطراب ما می شوند. اگر جزو کسانی باشیم که مراقبه های ساختاریافته را درک نمی کنیم، می توانیم با انجام کارهای خانه معنای حضور در زمان حال را درک کنیم. البته بستگی به این دارد که روی چه چیزی تمرکز کنیم.

در یکی از معدود آزمایش‌هایی که برای بررسی ارتباط بین ظرفشویی و سلامت روان انجام شد، محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا 51 شرکت‌کننده را به دو گروه تقسیم کردند. نیمی از آنها چیزی خواندند که آنها را ترغیب کرد تا روی احساسی که از انجام آن فعالیت دریافت کردند تمرکز کنند.

  موج هفتم کرونا؛ استان تهران قرمز شد!

به آنها گفته شد: «مردم باید کاملاً از این واقعیت آگاه باشند که هنگام شستن ظرف ها ظرف ها را می شویند. بقیه متنی را می خوانند که به آنها دستورالعمل هایی در مورد نحوه شستن ظروف می دهد بدون اینکه آنها را تشویق کند که از احساسی که از شستن ظروف دریافت می کنند آگاه شوند.

سپس از هر دو گروه خواسته شد تا به سؤالاتی در مورد احساسات خود پاسخ دهند.

کسانی که به طور کامل درگیر تجربه حسی بوده اند، پس از شستن ظروف احساس و حال بهتری را گزارش می دهند. اینها شامل کاهش عصبانیت و حتی “حس الهام” می شود زیرا غرق شدن در یک فعالیت ساده ذهن آنها را تازه می کند.

کنترل پذیرفته شده

بر خلاف سایر عوامل حواس پرتی – مانند بازی های رایانه ای و تماشای برنامه های تلویزیونی بی معنی. انجام کارهای کوچک روزانه این مزیت را دارد که مفید و سازنده است و حس “حس کنترل” ما را بهبود می بخشد.

هنگامی که احساس اضطراب می کنیم، احساس درماندگی ما به اوج خود می رسد، که به دنبال آن واکنش های فیزیکی به استرس، مانند هورمون های بالا مانند کورتیزول، رخ می دهد. احساس درماندگی در دراز مدت حتی می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل کند.

در حالت ایده آل، ما مستقیماً با خود موقعیت ناخوشایند سروکار داریم. اما تحقیقات نشان می دهد که ما می توانیم با انجام فعالیت هایی که کمترین تأثیر را در موقعیت آزاردهنده دارند، کنترل را به دست آوریم.

استیسی بدول، روانشناس در کالج سلطنتی روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب لندن، می گوید: «تا زمانی که کنترل را باور داشته باشیم یا احساس کنیم، لزومی ندارد که با کنترل واقعی مطابقت داشته باشد. او گفت: زمانی که بتوانیم محیط خود را تغییر دهیم، می توانیم احساس آزادی ایجاد کنیم که مفید است و توضیح می دهد که چرا تمیز کردن و مرتب کردن خانه می تواند شفابخش باشد.

بسیاری از شواهد برای این مطالعه از مطالعات قدیمی تر ناشی می شود. به عنوان مثال، یک مقاله قدیمی از اساتید دانشگاه هاروارد و ییل، پروفسور الن لنگر و جودیت رادین وجود دارد. این مطالعه در یک خانه سالمندان انجام شد، که در آن شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند.

  ترکیب تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی اعلام شد

به گروه اول اجازه داده شد که اتاق خود را مرتب کنند: آنها اجازه داشتند مبلمان را مطابق میل خود تغییر دهند و گیاهی برای مراقبت از آنها داده شد. به گروه دوم گفته شد که کارکنان مراقب همه چیز خواهند بود و حتی مجبور نیستند به گیاهان اتاقشان آب بدهند.

پس از 18 ماه، مشخص شد که گروهی از ساکنان خانه سالمندان که تشویق به کار در اتاق شده بودند، از سلامت جسمانی بهتری برخوردار بودند و احتمال مرگ کمتری داشتند.

این ممکن است به این دلیل باشد که این گروه از شرکت کنندگان از نظر بدنی فعال تر از بقیه بودند. اما لنگر و رادین که می گویند احساس درماندگی عواقب منفی زیادی دارد، می گویند فواید کار روزانه برای گروه اول بیشتر جنبه روانی دارد که ناشی از احساس افزایش کنترل بر زندگی آنهاست.

خواص درمانی کار در منزل

اتاق مرتب، ذهن متمرکز

مزایا به همین جا ختم نمی شود. نظافت منزل یا محل کار شما محیطی را که در آن هستید تمیزتر می کند و خود محیط تمیز آرامش خاطر را برای شما به ارمغان می آورد.

اتان کراس در یکی از فصل‌های کتاب خود با عنوان صدای سر و نحوه کنترل آن می‌نویسد: «ما در فضاهای فیزیکی خود ریشه داریم و ویژگی‌های مختلف این فضاها نیروهای ذهنی درون ما را فعال می‌کند که می‌تواند بر تفکر و احساس ما تأثیر بگذارد. . “” اجازه دهید. “

او نوشت: «اگر نظم را از بیرون ببینیم، از درون کمتر احساس سردرگمی می کنیم. این یک احساس آرامش است زیرا مسیریابی در زندگی را آسان تر می کند و زندگی ما را قابل پیش بینی تر می کند.

بدول گفت: «این در توانایی ما برای تمرکز نیز آشکار است. او می‌گوید: «وقتی پشت میز آشپزخانه نشسته‌اید و لپ‌تاپ‌تان پشت میز شلوغ است، محرک‌های بصری زیادی وجود دارد که مغز شما باید دائماً آنها را پردازش کند. در عین حال، شما باید روی کار در حال انجام تمرکز کنید. این شلوغی و بی نظمی بصری را مرتب کنید تا بتوانید خیلی بهتر روی کار خود تمرکز کنید.

  درمان های خانگی برای آرتروز

تصاویر ثبت شده مغز این دیدگاه را تایید می کند. معمولاً وقتی تعداد اشیاء جلب توجه را در یک صحنه افزایش می دهید، با رقابت هر شیء برای جلب توجه ما، فعالیت مغز افزایش می یابد. این می تواند مغز را به قدری خسته کند که مغز دیگر نتواند در دراز مدت تمرکز کند.

مهم است بدانید که نیازی به حذف اشیا ندارید، فقط باید آنها را مرتب کنید. برای مثال، می‌توانید اشیا را بر اساس رنگشان گروه‌بندی کنید تا مغز سرنخ‌های واضح‌تری برای هدایت آشفتگی داشته باشد. این کار تا حدودی از آشفتگی عصبی کاسته و در نتیجه تمرکز شما را افزایش می دهد.

انجمن های رضایت بخش

با کاهش اضطراب، کاهش پاسخ های استرس، افزایش تمرکز و تحریک ترشح اندورفین، تعجب آور نیست که بسیاری از ما به محض مواجهه با یک موقعیت نامشخص به کارهای روزانه خود پناه می بریم.

مانند تمام فعالیت های دیگر، میزان مزایایی که از آن به دست می آورید به سلیقه شخصی شما و نحوه ارتباط شما با آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، می دانیم که اثرات فعالیت بدنی، مانند دویدن، می تواند با ذهنیت فرد سازگار شود. کسانی که انتظار دارند بعد از دویدن ذهن آرام تری داشته باشند پس از بازگشت به خانه ذهن آرام تری دارند. تمیز کردن، مرتب کردن، گردگیری و رفع سهل انگاری از این قاعده مستثنی نیست.

اگر از انجام کارهای خانه متنفر هستید و آن را به زور انجام می دهید، ممکن است از انجام این کارها لذت نبرید. اما برای دوستداران خانه که در حال خواندن این مقاله هستند، می‌گویم که اکنون می‌توانیم بفهمیم که چیزهای کوچک در خانه به درمان ذهن خسته‌مان چه نیاز است.

منبع: بی بی سی
نویسنده: دیوید رابسون
ترجمه: عاطفه رضوانیا – سایت فرادید

دیدگاهتان را بنویسید