آیا امگا 3 باعث چاقی می شود؟

امگا 3 به طور طبیعی در ماهی یافت می شود، اما اگر به دلایلی مصرف ماهی در رژیم غذایی شما کم است، باید از قرص های ماهی برای دریافت امگا 3 خود استفاده کنید. یکی از سوالات متداول این است که آیا امگا 3 باعث چاقی می شود؟ در جواب باید بگویم نه!!! در واقع مصرف مداوم این ماده باعث کاهش وزن و تناسب اندام خواهد شد. لازم به ذکر است که از مصرف زیاد امگا 3 خودداری کنید زیرا می تواند عوارضی را برای بدن به همراه داشته باشد. در ادامه به توضیح فواید این ماده برای بدن و تاثیر آن بر وزن می پردازیم.

آیا امگا 3 باعث چاقی یا کاهش وزن می شود؟

چاقی و اضافه وزن رابطه مستقیمی با کالری دریافتی روزانه دارند، مثلاً اگر کالری دریافتی بیشتر از کالری هایی باشد که در طول روز می سوزانید، وزن اضافه می کنید و چاق می شوید.

امروزه یکی از عوامل اصلی چاقی مصرف غذاهای چرب و مضر و تحرک ناکافی در طول روز است. مصرف امگا 3 به هیچ وجه باعث افزایش وزن نمی شود اما مواردی که در بالا ذکر کردیم باعث افزایش وزن و چاقی می شود.

در واقع می توان گفت که امگا 3 با از بین بردن چربی های ناسالم بدن باعث کاهش وزن و تناسب اندام شما می شود.

امگا 3 از تکثیر سلول های چربی در بدن جلوگیری می کند و با افزایش دمای بدن باعث افزایش متابولیسم و ​​کالری سوزی می شود.

اسیدهای چرب مفید موجود در امگا 3 منبع عالی انرژی هستند و در نتیجه اثر چربی سوزی این ماده را در بدن افزایش می دهند.

  5 فیلم در یک قدمی اسکار خارجی!

لازم به ذکر است که مصرف امگا 3 به تنهایی منجر به کاهش وزن نمی شود، بلکه باید رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی داشته باشید.

با آنچه گفتیم می توان نتیجه گرفت که این ماده نه تنها باعث افزایش وزن نمی شود، بلکه امگا 3 برای کاهش وزن بسیار مفید است.

امگا 3 چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

کاهش وزن و افزایش وزن با امگا 3 از نظر علمی ثابت نشده است اما با توجه به تجربه افراد مختلف می توان نتیجه گرفت که این ماده برای کاهش وزن و خوش فرم شدن موثر است. امگا 3 با تأثیر مستقیم بر موارد زیر منجر به کاهش وزن می شود:

کاهش اشتهای کاذب

با توجه به تجربه انسانی مشخص شده است که آنها چند ساعت پس از مصرف امگا 3 احساس سیری می کنند و اشتهای خود را از دست می دهند.

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند می توانند از امگا 3 در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنند. البته این را هم بگویم که بیماران کلیوی و سرطانی با مصرف امگا 3 اشتهای خود را دو چندان می کنند.

تاثیر امگا 3 روی اشتها در همه افراد یکسان نیست، اما در بیشتر موارد باعث کاهش اشتهای کاذب می شود.

افزایش متابولیسم بدن

با افزایش متابولیسم بدن کالری بیشتری سوزانده می شود و در نتیجه زودتر به نتیجه مطلوب و تناسب اندام خواهید رسید.

تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر مصرف امگا 3 بر متابولیسم بدن کامل نیست اما طبق تحقیقات انجام شده تا به امروز مصرف روزانه 6 گرم روغن ماهی (امگا 3) سوخت و ساز بدن را تا 3 درصد افزایش می دهد.

  بی خوابی در نبود 4 ویتامین در بدن!

کاهش چربی

امگا 3 چربی بدن را تجزیه می کند و در نتیجه عضله سازی می کند و سایز و وزن را کاهش می دهد. این ماده از تکثیر سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

کاهش استرس

استرس در انسان ارتباط مستقیمی با چاقی و اضافه وزن دارد. با مصرف امگا 3 هورمون های استرس (کورتیزول و آدرنالین) در بدن کاهش می یابد و در نتیجه از اشتهای بیش از حد ناشی از استرس و چاقی جلوگیری می شود.

کاهش تری گلیسیرید در بدن

امگا 3 حاوی ماده ای به نام ایکوزاپنتانوئیک اسید است که تری گلیسیرید را در بدن تا حد امکان کاهش می دهد. تری گلیسیرید نوعی چربی است که در خون رسوب می کند و باعث چاقی می شود.

باید بگویم ورزش و رژیم لاغری مناسب تاثیر مستقیمی بر تاثیر روغن ماهی بر کاهش وزن دارد. هنگامی که امگا 33 مصرف می کنید، متابولیسم و ​​کالری شما در طول کاهش وزن دو برابر می شود و به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند.

روغن ماهی باعث می شود که بدن در حین ورزش به جای کربوهیدرات، چربی های اضافی و مضر را بسوزاند. پس علاوه بر مصرف روغن ماهی، ورزش را نیز فراموش نکنید.

امگا 3 چه خواصی برای بدن دارد؟

مواد مغذی و اسیدهای چرب موجود در امگا 3 این ماده را برای بدن فواید بسیاری کرده است. علاوه بر خواص روغن ماهی برای کاهش وزن، می توان به مزایای دیگر آن نیز اشاره کرد:

  • کنترل فشار خون
  • کاهش التهاب در بدن
  • کاهش تری گلیسیرید
  • کاهش بیماری های قلبی عروقی
  • کاهش ضربان قلب نامنظم
  • از حمله قلبی و سکته جلوگیری کنید
  • درمان افسردگی و اضطراب
  • تضمین سلامت چشم
  • درمان و مدیریت بیماری های خود ایمنی
  • از بین بردن علائم آسم در کودکان
  • به سلامت پوست کمک کنید
  • کاهش حملات قلبی و مرگ ناگهانی در بیماران قلبی
  قوانین ارزشیابی معلمان چه تغییراتی داشت؟

متخصصان تغذیه و انجمن قلب آمریکا توصیه می کنند که روغن ماهی (امگا ۳) را حداقل ۲ تا ۳ بار در هفته مصرف کنیم.

با خوردن ماهی سالمون، ساردین و … می توانید این ماده را دریافت کنید. اگر به دلایلی نمی توانید ماهی را در رژیم غذایی خود قرار دهید، باید از مکمل های امگا 3 استفاده کنید.

مصرف مجاز روغن ماهی در روز بین 300 تا 3000 میلی گرم است و بهتر است بیشتر از این مصرف نشود. توصیه می شود برای اطلاع از میزان دقیق مصرف امگا 3 در طول روز با پزشک خود مشورت کنید و طبق دستور او پیش بروید.

2023-01-08 08:16:16

دیدگاهتان را بنویسید