آنچه در کیش می گذرد؛ آیا ایران برای میزبانی جام جهانی آماده است؟

جام جهانی پیوندی برای افراد زیادی از کشورهای مختلف است. فصل تاج و تعطیلات در سراسر کشور ممکن است بر عطش برخی از طرفداران فوتبال برای تفریح ​​و ماجراجویی افزوده باشد. فرصتی که قطر از آن برای میزبانی جام جهانی برای جذب گردشگر استفاده می کند.

اما در کنار قطر، کشورهای همسایه نیز روی این رویداد جهانی حساب باز کرده اند. حدود یک سال تا جام جهانی فوتبال در قطر فاصله دارد و به نظر می رسد ایران نیز برنامه هایی برای جذب گردشگر از جام جهانی دارد.

پیش از این رئیس اتحادیه هتل های کیش به ایسنا گفته بود: قول می دهیم 4 هزار اتاق را برای جام جهانی آماده کنیم. در صورت عدم حضور تیم های خارجی، ایرانی هایی که می خواهند این مسابقات را تماشا کنند، به دلیل فاصله نزدیک کیش و قطر و تفاوت هزینه ها ممکن است در جزیره بمانند.

آیا ایران برای میزبانی جام جهانی آماده است؟

اما آیا ایران آماده میزبانی جام جهانی است؟ فرک میرشاه زاده کارشناس توسعه گردشگری و مشاور کیفیت خدمات اماکن گردشگری گفت: محدودیت زیرساختی نداریم و واحدهای اقامتی کافی ساخته شده است. اما ملاک زیرساخت ها تنها وجود ساختار فیزیکی نیست، بلکه بستر ارائه خدمات، فرصت های درآمدزایی، امکانات کافی و غیره است.

او گفت: جام جهانی یک رویداد بزرگ با تماشاگران بسیار است. قطر به‌عنوان میزبان می‌تواند ظرفیت خاصی را به دلیل زیرساخت‌های اقامتی محدودی که دارد، ارائه دهد.»

گردشگران کم درآمد به ایران می آیند!

میرشاه زاده ادامه می دهد: برخی کشورها به دلیل زیرساخت های خود از این فرصت استفاده می کنند. گردشگران ثروتمندی که مشکل خرج کردن ندارند، هرگز برای تماشای فوتبال و البته تفریح ​​به کیش یا کشم سفر نمی کنند، بلکه کشورهای همسایه از جمله امارات را انتخاب می کنند.

  حمید منوچهری; از نهج البلاغه خواندن تا بازی در نقش ابن ملجم

او گفت: «کسانی که پول زیادی ندارند، اما می خواهند بازی را ببینند، به جاهای ارزان قیمت سرازیر می شوند و چه جایی بهتر از ایران برایشان. در واقع مشتریان دسته سوم و چهارم این حلقه اقتصادی برای رفع نیازهای اقامتی خود با فاصله کمی به ایران می آیند.»

کیش

ایران فقط اقامتگاه ارزان است!

به گفته میرشاه زاده، تنها در جام جهانی قطر می توانیم اقامتی ارزان به مخاطب ارائه دهیم.

البته این اقامت می تواند برای ما یک تبلیغ منفی باشد! میرشاه زاده گفت: با توجه به اینکه سطح کیفی خدمات ما قابل دفاع نیست، این اتفاق می تواند یک تبلیغات منفی برای گردشگری ما باشد. «گردشگرانی که به ایران می آیند به جای اینکه از ما تعریف کنند، تبلیغات منفی در بازار جهانی دارند.

در حالی که گردشگری در ایران خوب پیش نمی رود اما امارات گوی سبقت را از کشورهای همسایه گرفته است. بر اساس گزارش اتاق بازرگانی ایران و امارات، شرکت های هتلداری و گردشگری امارات در 9 ماهه امسال حدود 13 میلیون مهمان جذب کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

سود اصلی برای جیب ملوانان

این کارشناس توسعه گردشگری ادامه می دهد: سود اصلی قایق های تفریحی است که مسافران را از قطر به ایران حمل و نقل می کنند. در واقع ترافیک سنگین مسکن به سمت دو جزیره کیش و کشم در ایران جریان دارد.

وی ادامه می دهد: مثلاً توریستی که به امارات می رود قطعاً امکانات رفاهی بیشتری دارد و باید هزینه بیشتری بپردازد، اما در ایران از کدام مرکز تفریحی استفاده کند؟» در همین کشورها.

  ویدئو/ دعوای بی رحمانه «خواهران منصور» با پدر ورزشکار

میرشاه زاده در پایان می گوید: از آنجایی که در زیرساخت های تفریحی و مراقبت اجتماعی کار مثبت و موثری انجام نداده ایم، حتی گردشگران بومی ما ترجیح می دهند کشورهای همسایه را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند. چون به دنبال محیطی آزاد، رفاه و خوشبختی هستند».

منبع: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید